logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۱۸۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

آیت‌اله رئیسی در قوه مجریه از ایجاد و رشد فساد جلوگیری می‌کند

آیت‌اله-رئیسی-در-قوه-مجریه-از-ایجاد-و-رشد-فساد-جلوگیری-می‌کند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه گفته می‌شد بهتر بود که آیت‌اله رئیسی در قوه قضائیه بماند، گفت: قوه قضائیه، آخرین ایستگاهی است که با فساد مبارزه می‌کند اما زمینه‌های ایجاد و رشد فساد در قوه‌های مجریه و مقننه است که ایشان با حضور در دولت، منفذهای فساد را می‌بندد.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه 2 امام معصوم، مطالب جامع و گسترده‌ای در ارتباط با مدیریت کلان جامعه یعنی نقش رسالت و امامت دارند.

وی با بیان اینکه یکی از امامان معصوم، حضرت علی(ع) است، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) علاوه بر مباحث تئوری در عمل نیز حدود 5 سال، مدیریت اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت را داشتند که جامع‌ترین، کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین نمونه مدیریت در طول تاریخ است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از معصومین نیز امام رضا(ع) است، افزود: گرچه آنچنان فرصت عمل برای ایشان فراهم نشد اما یکی از مطالب ارزشمندی که در همان 3 سال مدیریت در مرو از ایشان به یادگار مانده، مساله امامت است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امامت در دوران پایان رسالت، جایگزین همان نبوت و میراث اوصیا و جانشینان پیامبر است، گفت: امامت، خلافتی از جانب پروردگار و پیامبر است که از طرف خداوند، معین و از طرف پیامبر، معرفی شده است.

وی با بیان اینکه نظام جامعه مبتنی بر وجود، هدایت و برنامه عملی امام است، اظهار داشت: امام، بنیاد، اساس، پایه و استوانه اصلی نظام مقدس اسلام است که از طرف خداوند، معین شده و از طرف پیامبر نیز ابلاغ شده است.

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: جهاد، حج، نماز و روزه به برکت وجود امام در جامعه کامل می‌شود و وجود امام، مایه رشد، تعالی و برتری جامعه می‌شود.

خطیب جمعه شهر زنجان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: در 7 تیر سال 1360 جنایت بزرگی با حمایت آمریکا و منافقین کوردل در جامعه ما اتفاق افتاد که معمار قوه قضائیه و سیدالشهدای جبهه انقلابی ایران، آیت‌اله بهشتی و 72 تَن از یاران و همراهان ایشان در آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه جمله دلسوزانه امام خمینی(ره) در رابطه با شهید بهشتی بسیار مهم است، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: شهید بهشتی از ابرار و اشخاص متعهد بودند و مرحوم بهشتی را بیش از 20 سال بود که می‌شناختم و مراتب فضل، تفکر و تعهد ایشان بر من معلوم بود.

آیت‌اله خاتمی افزود: امام فرمودند: شهید بهشتی، انسان جامع و لایق بود و برجستگی‌های ممتازی داشت و شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و مظلومیت ایشان در کشور این بود که مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان اسلام شد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آرامش از جمله نیازهای جامعه است، گفت: آثار و برکات عملکرد قوه قضائیه در مجموع برای جامعه شامل رفع اختلافات، ختم دعواها، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است که از فاکتورهای مهم و اساسی برای آرامش جامعه به شمار می‌روند و دلخوشی مردم نسبت به انقلاب، حکومت و مدیریت ارشد جامعه هستند.

وی با بیان اینکه مردم، گرسنگی را تحمل می‌کنند اما بی‌عدالتی، فساد و دزدی، قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: نقش قوه قضائیه، مبارزه با فساد و رانت و ایجاد آرامش و جلب اعتماد عمومی جامعه است.

آیت‌اله ت=خاتمی تصریح کرد: رضایتمندی مردم و دستیابی به عدالت با اقدام مجاهدانه و سند تحول قضایی که توسط رئیس قوه قضائیه برنامه‌ریزی شده، اقدامت چشمگیری انجام شد که روح امیدواری در جامعه ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شد بهتر بود که آیت‌اله رئیسی در قوه قضائیه بماند، گفت: قوه قضائیه، آخرین ایستگاهی است که با فساد مبارزه می‌کند اما زمینه‌های ایجاد و رشد فساد در قوه‌های مجریه و مقننه است که ایشان با حضور در دولت، منفذهای فساد را می‌بندد.

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: اگر فردی با این بینش و قدرت و قاطعیت در راس قوه مجریه باشد، فایده‌اش این است که منفذ و زمینه فساد، بسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: این شهید از نظر سطح سواد و علم در زمان خودش در کل کشور، جزء 5 نفر اول بود و درصد بالای دانش علمی، عرفان، عبودیت ولایتمداری، مردم‌دوستی، دلسوزی برای مردم را داشت و بدون توجه به مقام خود وقتی دید که دشمنان با اتحاد خود مثل جنگ خیبر، دست در دست هم داده و بر علیه ما سینه سپر کرده‌اند به دفاع از کشور پرداخت و پیشنهاد می‌کنم که جوانان، آثار ایشان را مطالعه کنند.

وی ضمن سپاس و قدردانی از مردم ولایتمدار استان زنجان که حماسه حضور دیگری در انتخابات 28 خرداد رقم زدند، ابراز کرد: بهترین و مهمترین تشکر از مردم، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر