logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۱۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

توجه عمیق به جمهوریت و اسلامیت به تشکیل دولت جوان انقلابی منتهی می‌شود

توجه-عمیق-به-جمهوریت-و-اسلامیت-به-تشکیل-دولت-جوان-انقلابی-منتهی-می‌شود
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: توجه عمیق، روزآمد، متفقهانه و اسلام‌شناسانه به 2 مفهوم به هم پیوسته جمهوریت و اسلامیت به یک راه، منتهی می‌شود که تشکیل دولت جوان حزب‌اللّهی و انقلابی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرماهنشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 14 خرداد و سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به تاکید معظم‌له بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات، دعوت از نزدیکان، خویشان و دوستان برای شرکت در انتخابات، لازم و ضروری است.

وی با اشاره به 2 کلمه کلیدی جمهوریت و اسلامیت در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: توجه عمیق، روزآمد، متفقهانه و اسلام‌شناسانه به 2 مفهوم به هم پیوسته جمهوریت و اسلامیت هم درسطح کوتاه‌مدت و هم میان‌مدت در حال حاضر به یک راه، منتهی می‌شود که تشکیل دولت جوان حزب‌اللّهی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری افزود: تشکیل دولت جوان و انقلابی با تفکر عمیق مردم‌سالاری دینی در مقطع دولت‌سازی و جامعه‌پردازی در تمام عرصه‌ها رسوخ و نفوذ می‌یابد.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در بخش دیگری از  سخنان خود، انتخابات ریاست‌جمهوری را یکی از مهمترین گردنه‌های فراروی نظام جمهوری اسلامی برای عبور از پیچ تاریخی بیان کرد و گفت: اکنون کسی تردید ندارد که تمام توان دشمن از فشار حداکثری ترامپ تا مهار حداکثری بایدن از رودررو قرار دادن مردم در مقابل نظام به تلاش برای قهر ملت از صندوق‌های رای، تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: از ترفندهای دشمن می‌توان به تحریم انتخابات، القای دروغین مهندسی انتخابات و تحریف دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران به قهر مردم از نظام، نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری با بیان اینکه مردم از عملکرد و ناکارآمدی مدیران، دلخور هستند اما از نظام، ناامید نیستند، خاطرنشان کرد: مردم از گره زدن ۸ ساله مسائل کشور به سیاست خارجی و غفلت از ظرفیت داخلی که موجب مشکلات متعدد در جامعه شده، ناراحتند.

وی تصریح کرد: علاج دردها با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح، ممکن است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان ضمن انتقاد از مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مناظره باید طبق فرمایش رهبر انقلاب، روایت صحیح و واقع‌نما از عملکرد نظام و روایت صحیح از شخصیت‌ کاندیداها باشد.

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به پیدا شدن جسد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه کاتولیک متعلق به دانش‌آموزان بومی کانادا از استانداردهای دوگانه غرب در حمایت از حقوق بشر، انتقاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت آغاز دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: ۲۷ خرداد، سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۸ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به روز جهانی بیابان‌زدایی و همچنین کشاورزی بودن منطقه، تاکید کرد: به کشاورزان، سفارش اکید می‌شود که در مصرف آب، صرفه‌جویی کرده و مسئولان نیز توجه ویژه‌ای به مشکلات پیش روی کشاورزان داشته باشند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر