logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۱۶۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مشارکت در انتخابات، وظیفه ملی و حقوق شهروندی است

مشارکت-در-انتخابات،-وظیفه-ملی-و-حقوق-شهروندی-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه باهم و متخدانه در روز انتخابات در ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای، حاضر می‌شویم، گفت: امروز وقت گلایه نیست؛ هرچند مشکلات وجود دارد اما مشارکت در انتخابات، وظیفه ملی و حقوق شهروندی است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله شیخ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک حلول ماه ذی‌القعده و دهه کرامت اظهار داشت: حرم به معنای مکان محترم است که هنگام ورد به آن باید آداب خاصی راعیت شود که بر اساس روایتی از امام صادق(ع) در بحارالانوار، خداوند، مکه را حرم خود، مدینه‌النبی را حرم پیامبر و کوفه را حرم حضرت امیرالمومنین(ع) قرار داده است.

وی افزود: بر اساس این روایت، شهر قم نیز حرم اهل بیت(ع) قرار گرفته است و قم در حالی به قدوم مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) حرم اهل بیت(ع) شد که در زمان بیان این روایت، هنوز حتی حضرت موسی کاظم(ع) نیز به دنیا نیامده بود.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم، قلوب پاک و ایمان‌های قوی را جذب خود کرده و بزرگترین مرکز تربیت فقهای جهان اسلام و بشریت شد و روایت است که هر کس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را با معرفت، زیارت کند اهل بهشت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه شعاع نور وجود امامان به ایرانی‌ها زیاد است، گفت: به‌خصوص حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و فرزندان و نوادگانش و برکات وجود امام رضا(ع) در طول تاریخ مانند نور به این کشور تابیده و سبب دفع بلایا و شرهای زیادی از این کشور شده است

وی در بیان چرایی نامکذاری این دهه به عنوان دهه کرامت اظهار داشت: افراد بزرگوار و کریم، کسانی هستند که صفای نفس و علوّ همت دارند و با مسائل کوچک خوشحال نمی‌شوند و با مسائل خیلی کوچک نیز ناراحت نمی‌شوند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه انسان کریم که می‌تواند از ثروتش بذل کند از درون، روشن است، خاطرنشان کرد: اما فرد بخیل وقتی خودش از ثروتش بخورد، خوشحال می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کریم، حسود نیست و ذلت، ننگ و نکبت را نمی‌پذیرد، گفت: کریم نه تنها به همسایه‌اش آزار نمی‌رساند بلکه همسایه را تکریم کرده و حرمتش را نیز حفظ می کند.

وی با بیان اینکه کریم طبق روایات دارای 3 ویژگی است، اظهار داشت: خوش‌اخلاقی، فرو بردن خشم و چشم‌پوشی از خطاها مهمترین ویژگی‌های کریم است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه کرامت به 2 نوع فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در خطبه 192 نهج‌البلاغه می‌فرایند: «به حال ملت‌ها نگاه کنید. آن‌ها که اهل اختلاف شدند از بین رفتند. تفرقه بلا است و دوستی‌ها را از بین می‌برد و به دشمن، جرات نفوذ می‌دهد.»

وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: تمام عمران و آبادانی‌ها در مناطق محروم که با فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی ایاجد شد بر هیچکس پوشیده و پنهان نیست.

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: هر چه آبادانی بعد از انقلاب ایجاد شده به برکت نیروهای مخلص جهاد و زیر پرچم جهاد سازندگی و سایر اُرگان‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به انتخابات 28 خرداد 1400 گفت: یکی از نشانه‌های کرامت اجتماعی، باهم بودن، در مسیر انقلاب بودن، پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی است و امروز عزت و اقتدار ملی در گرو ایستادگی در برابر دشمن، همه با هم بودن و دست در دست یکدیگر دادن است.

وی با بیان اینکه همه باهم و متخدانه در روز انتخابات در ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای، حاضر می‌شویم، اظهار داشت: امروز وقت گلایه نیست. هرچند مشکلات وجود دارد اما مشارکت در انتخابات، وظیفه ملی و حقوق شهروندی است.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که مخالف وحدت ملت ایران هستند، می‌یند که در انتخابات شرکت نکنید در حالی که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنده انتخاباتف ملت است.

وی با بیان اینکه در رای دادن به نامزدها به برنامه‌ها دقت شود نه وعده‌ها افزود: هر دو انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید انتخابات ریاست جمهوری، ما را از انتخابات شورای شهر، غافل کند.

آیت‌اله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، تاکید کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر