logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان:

دوران امام صادق(ع) استحکام بخش دین اسلام بود

دوران-امام-صادق(ع)-استحکام-بخش-دین-اسلام-بود
مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: مذاهب اسلامی و غیر اسلامی وامدار علم بی‌پایان امام صادق (ع) هستند

حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار، موج رسا;  با تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)اظهار داشت: تبیین مذهب شیعه و دین اسلام از مهمترین فعالیت‌های امام صادق (ع) است و در دوران ایشان فضای مناسبی برای تبلیغ اسلام به صورت واقعی برای مردم ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مذهب شیعه اصل و ریشه و اسلام است که امام صادق (ع) این موضوع را به مردم دوران خود نشان داده وافراد بسیاری با اسلام ناب آشنا شدند، افزود: مردم در این دوران به واسطه وجود امام صادق (ع) سخنان و اعتقادات منطقی شیعه را شنیدند که این مسئله برای استحکام بخشی دین اسلام بسیار مهم بود.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: بسیاری از معارف دین اسلام و مذهب شیعه به برکت درس‌ها و سخنان امام صادق (ع) در جهان شیعه و جهان اسلام در این دوران نشر و نمو پیدا کرده و بزرگان اهل سنت همچون ابوبکر حنفیه شادگر امام صادق (ع) بود که خودش عنوان می‌کرد اگر شاگردی امام را نمی‌کرد، این علم را نداشت.

مدیرحوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه حتی مذاهب دیگر وامدار علم بی‌پایان امام صادق (ع) هستند، ادامه داد: در این دوران خیلی مهم حرکت انقلابی امام صادق (ع) برای سرنگونی حکومت بنی‌امیه انجام شد و امام تلاش‌های بسیاری انجام دادند تا تشکیلاتی برای مومنین ایجاد کرده و بنی‌امیه را ساقط و حکومت علوی تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام جعفری یادآور شد: اما بنی‌عباس با تحریف حرکت امام صادق (ع) و با جا زدن خود به عنوان انقلابی گر، مسند حکومت را در دست گرفته و بنی‌عباس را با شعارهای به ظاهر حق و درست ایجاد کردند.

وی برضرورت توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحریف انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد افرادی با شعار های به ظاهر حق و زیبا انقلاب را تحریف کرده و به نام انقلاب و اسلام قدرت را به دست بگیرند.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: نباید اجازه داد اتفاقی که در دوران امام صادق (ع) افتاد و حکومت جباری همچون بنی‌عباس به میدان آمد به وجود آید.

وی گفت: همواره خطر تحریف انقلاب‌ها وجود دارد که باید حواسمان به این مسائل بوده و اجازه نداد خط امام و مقام معظم رهبری از سوی برخی افراد جامعه تحریف شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر