logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۱۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

شب قدر شب رسیدن مومنین به درجه اعلای انسانیت است

شب-قدر-شب-رسیدن-مومنین-به-درجه-اعلای-انسانیت-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه شب قدر شب رسیدن مومنین به درجه اعلای انسانیت است، گفت: شب قدر فرصت استثنایی برای بندگان خداوند متعال، مومنین، ایمان آورندگان و مخلوقات است تا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: طبق آیات و روایات شب قدر شب ویژه و سرنوشت ساز بوده و شروع سال جدید انسان مومن است چرا که بندگان مومن در این شب خود را به خداوند عرضه کرده و با طلب استغفار خود را به خداوند متعال نزدیک می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق سوره قدر شب قدر افضل از هزار ماه یعنی بیش از 84 سال است که قداست و بزرگی این ماه را نشان می‌دهد، افزود: در شب قدر تقدیر انسان نوشته شده و اعمال او محاسبه می‌شود.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: شب قدر شب آشتی کردن انسان با خداوند متعال بوده و در این شب انسان مومن به گناهان خود اعتراف کرده و بخشش و یاری طلب می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه قرآن کریم از دو جنبه شب قدر را مورد توجه قرار داده است، افزود: شب قدر به عنوان شب نزول قرآن به عنوان کتاب انسان ساز، هدی المتقین، ابدی و جادوانه بوده و همچنین تقدیر انسان در این شب مقدر می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: شب قدر فرصت استثنایی برای بندگان خداوند متعال، مومنین، ایمان آورندگان و مخلوقات است تا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند.

وی شب قدر را فرصتی برای نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر عنوان کرد و گفت: شب قدر فرصت مناسبی برای رفع کدورت‌ها و هم‌افزایی، رفع آلام جامعه و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جهان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: شب قدر شب انسجام و وحدت جامعه اسلامی، تقویت مشترکات و کاهش افتراق‌ها محسوب می‌شود تا توطئه‌های دشمنان علیه انسجام جامعه اسلامی نقش برآب شود.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: شب قدر شب رسیدن مومنین به درجه اعلای انسانیت است که شهدا در زمان جنگ تحمیلی، علما و بزرگان از جمله حضرت امام خمینی (ره)، مراجع عظام و نخبگان دینی از شب‌های قبر بهره‌مند شده و علامه مرتضی مطهری و علامه طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و مقام معظم رهبری زاییده بندگی خداوند متعال هستند.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: ضروری است در شب قدر همدیگر را دعا کرده و برای رفع مشکلات جامعه اسلامی، همسایگان و دردمندان جامعه با استفاده از فضای معنوی این شب‌ها استفاده کنیم.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر