logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۰۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌وگوی موج رسا با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

مهمترین اعمالی که باید در شب قدر انجام داد

مهمترین-اعمالی-که-باید-در-شب-قدر-انجام-داد-
کارشناس مسائل مذهبی گفت:در شب قدر ملائکه به محضر حضرت مهدی(عج) رسیده و تمام مقدرات سال، مشیت‌ها و خواسته‌های الهی را از امام دریافت می‌کنند چرا که امام واسطه دریافت و بیان برنامه‌های خداوند متعال و مشیت‌ها به ماسواها و همه موجودات است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق آیات و روایات شب قدر به عنوان شب تقدیر شدن اعمال انسان‌ها و کائنات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه است که این امر نشان دهنده اهمیت آن بوده و باید نهایت تلاش برای طلب مغفرت، توبه و بازگشت به درگاه الهی را کرد، افزود: باید در چنین شبی برای رفع مشکلات و محرومیت‌ها که گریبانگیر مردم و جامعه به دلیل معصیت‌ها و گناهان شده است، دعا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) هم بر ضرورت درک شب‌های قدر توصیه کرده‌اند تا انسان با درک عظمت این شب‌ها سعادت دین و دنیا و آخرت را کسب کرده و دچار عافیت و آسیب نشود.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در شب‌های قدر نامه اعمال انسان‌ها نوشته می‌شود و یکی از موثرترین اعمال در این شب‌ها، دعا برای مومنان و مومنات، برادران و خواهران دینی و دعا برای حل مشکلات اجتماعی است.

حجت‌الاسلام جعفری قرآن سر گرفتن و واسطه قرار دادن آن بین خود و خداوند متعال را یکی از اعمال ویژه شب‌های احیا عنوان کرد و گفت: غسل کردن، خواندن 50 نماز دو رکعتی، خواندن دعاهای خاص مفاتیح از دیگر اعمال توصیه شده در این شب‌های مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است انسان در این شب‌ها، طلب مغفرت و توبه کرده و حساب و کتاب بین خود و خداوند متعال را صاف کند تا سال خوبی برای انسان رقم بخورد.

این مسئول یادآور شد: شب قدر جایگاه ویژه‌ای در بین شیعیان داشته و بیانگر حقانیت تشیع در اعتقاد به امام و جایگاه امامت در جامعه اسلامی است به گونه‌ای که در آیه 4 سوره قدر با عنوان تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ به مسئله نزول ملائکه برای تقدیر امور به زمین اشاره می‌شود در حالی که در حالت طبیعی باید ملائکه به درگاه الهی صعود کنند تا تقدیر امور انجام و برنامه‌ها از درگاه خداوند متعال اخذ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان بیان داشت: شیعه به چرایی نزول ملائکه پاسخ داده و کسانی که درک درستی از امامت و ولایت دارند، به این مسئله آگاه هستند.

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: در شب قدر ملائکه به محضر حضرت مهدی(عج) رسیده و تمام مقدرات سال،  مشیت‌ها و خواسته‌های الهی را از امام دریافت می‌کنند چرا که امام واسطه دریافت و بیان برنامه‌های خداوند متعال و مشیت‌ها به ماسواها و همه موجودات است.

حجت‌الاسلام جعفری برضرورت توجه به ذات مقدس حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد و گفت: در این شب‌ها باید چشم‌ها معطوف به امام زمان بوده و برای سلامتی و تعجیل در فرج ایشان دعا شده و در حق همدیگر دعا کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر