logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۰۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مساجد و هئیت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر مجوز بگیرند

مساجد-و-هئیت‌های-مذهبی-برای-برگزاری-مراسم-شب‌های-قدر-مجوز-بگیرند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا و ستاد استانی، مساجد و هئیت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر مجوز بگیرند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌های شب‌های احیا در استان پیرو تصمیمات ستاد ملی و ستاد استانی مساجد و هئیت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر باید مجوز اخذ کنند.

وی با بیان اینکه هر مکانی که اقدام به برگزاری مراسم‌های شب قدر می‌کند باید دارای شرایط لازم باشد، افزود: برخی مساجد و هیئت‌های مذهبی به دلیل نداشتن فضای باز شرایط برگزاری مراسم‌های شب‌های احیا را ندارند.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از شروط اصلی برگزاری مراسم در شب‌های احیا داشتن فضای باز است، افزود: رعایت فاصله اجتماعی دو متر، برگزاری با تعداد محدود و ظرف حداکثر در یک و نیم ساعت دستورالعمل برگزاری این مراسم‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: از مسئولان و هیئت امنای مساجد و هئیت‌های مذهبی درخواست داریم پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام احمدی یادآور شد: افرادی که دارای پی سی آر مثبت هستند شرعا، عرفا و قانونا حضور در مراسم‌ها را نداشته و ضروری است از طریق شبکه استانی، فضای مجازی و ملی برنامه‌های این شب‌ها را دنبال کنند.

وی گفت: ضروری است افراد برای حضور در مراسم‌های شب قدر جانماز، قرآن و مفاتیح شخصی را به همراه داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا همچون محرم سال گذشته عملکرد مطلوبی از سوی هئیت‌های مذهبی را شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز هئیت‌های مذهبی و مساجد باید از ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی مجوزهای لازم را اخذ کنند، گفت: در وضعیت قرمز و نارنجی باید شرایط لازم برای برگزاری شب‌های احیا رعایت شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر