logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۰۹۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تقویت نیروهای نظامی و دفاعی از شاخصه‌های دولت اسلامی است

تقویت-نیروهای-نظامی-و-دفاعی-از-شاخصه‌های-دولت-اسلامی-است
عضو مجلس خبرگان رهبری، تقویت نیروهای نظامی جهت حراست از ارزش‌های دینی و ملی را از شاخصه‌های دولت اسلامی بیان کرد و گفت: جهاد و دفاع در قرآن کریم به عنوان عنصر اصلی بازدارنده تعارض دشمنان به ارزش‌های دینی و ملی بیان شده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در برنامه زنده تفسیر قبل از ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به آیاتی از جزء 17 قرآن کریم اظهار داشت:یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی، برنامه‌ریزی منسجم برای پاسداشت و تعظیم شعائر الهی است و قرآن کریم، شعائر الهی را نشانه تقوای اسلامی بیان می‌کند که دولت اسلامی باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

وی با بیان اینکه شعائر به معنی علامت‌های خداوند و هر آن چیزی است که بشر را به یاد خداوند بیندازد، خاطرنشان کرد: صفا و مروه، قربانی حج، حج و عمره، بقاع متبرکه، مساجد و مراکز دینی و نمازهای جمعه و جماعت در قرآن کریم از مصادیق و در حکم شعائر الهی بیان شهد است.

آیت‌اله دولابی افزود: بر این مبنا در تاریخ معاصر نیز مناطق جنگی و قتلگاه شهدای 8 سال دفاع مقدس نیز جزء شعائر الهی بوده و به جرات می‌توان گفت حتی پرچم نظام مقدی جمهوری اسلامی نیز در حکم شعائر الهی است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی، موظف است برای تجلیل و تعظیم این نمادها و مراکز، برنامه‌ریزی کرده و در جهت رسیدگی و برنامه‌ریزی برای حضور مردم و به‌ویژه نسل جوان، اقدام کند.

وی افزود: حمایت از کاروان‌های زیارتی و اردوهای راهیان نور در حکم تعظیم شعائر الهی است.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه منظور از تعظیم شعائر الهی این است که مقام، موقعیت و جایگاه آن در افکار و اذهان بالا برده شود، اظهار داشت: دولت اسلامی وظیفه دارد با برنامه‌ریزی در جهت بالا رفتن جایگاه این مراکز در اذهان، تلاش کند که در این راستا می‌توان به گنجاندن این موضوعات در کتاب‌های درسی و یا ایجاد رشته‌هایی برای کار تخصصی در خصوص این مراکز در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی، تقویت نیروهای نظامی جهت حراست از ارزش‌های دینی و ملی را شاخصه بعدی دولت اسلامی بیان کرد و افزود: با توجه به آیات قرآن کریم، جهاد و دفاع به عنوان عنصر اصلی بازدارنده تعارض دشمنان به ارزش‌های دینی و ملی بیان شده که نظام برای تحقق این وظیفه، لازم است از نیروهای نظامی قوی برخوردار باشد.

آیت‌اله دولابی تصریح کرد: از شاخصه‌های دولت اسلامی، حمایت همه‌جانبه از ارتش و سپاه و تقویت نیروهای نظامی و قدرت دفاعی کشور است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این تصور که آینده جهان نه موشک بلکه جهان گفت‌وگو خواهد بود با شاخصه‌هایی که قرآن کریم فرموده، سازگار نیست، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مشاهده شد که اگر قدرت دفاعی و موشکی نباشد با مذاکره، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به 10 اردیبهشت‌ماه، روز خلیج فارس و حادثه هواپیمای مسافربری در این خلیج اظهار داشت: اگر از فرصت‌هایی که پیش می‌آید برای ضربه زدن به آمریکا فروگذار نکنیم، قطعاً نصرت الهی با ما خواهد بود.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که قرآین کریم در چند جا وعده داده که اگر کسی در راه خدا تلاش کند، خداوند او را نصرت می‌کند، خاطرنشان کرد: همانطور که مشاهده کردیم، خداوند شهید قاسم سلیمانی و یارانش را یاری کرد و داعش را از سرزمین‌های مقدس اسلامی، ریشه‌کن کرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی، حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های مهمی است که در جامعه اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دور شدن از این فریضه، جامعه را از درون تهی می‌کند.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت اسلامی این است که از راه‌های مختلف به تشویق و ترغیب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازد که البته این تشویق و ترغیب امروز با ابزارهای نوین مانند صداوسیما، رسانه‌ها، نشریات و فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه یک مرحله از مراحل امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دولت اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد شکل‌گیری دولت اسلامی با شاخصه‌های آن باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد توسط دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر