logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

عدالت محوری و فساد ستیزی روح دعاهای ماه رمضان است/ مثلث مردم، قانون و حاکم عادل جامعه را سعادتمند می‌کند

عدالت-محوری-و-فساد-ستیزی-روح-دعاهای-ماه-رمضان-است-مثلث-مردم،-قانون-و-حاکم-عادل-جامعه-را-سعادتمند-می‌کند
کارشناس مسائل مذهبی گفت: در دعاهای ماه مبارک رمضان به عدالت محوری و فساد ستیزی در جامعه از سوی مردم تاکید شده است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: در ماه رمضان دعاهایی می‌خوانیم که نوع این دعاها ارتباط نزدیکی با حکومت عدالت محور حضرت مهدی (عج) دارد.

وی با بیان اینکه دعای "اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ " به این معنا که خداوندا سرور و شادی را وارد اهل قبور کن، از دعاهای وارده در ماه رمضان است که دارای بار معنایی بسیاری است، افزود: امام صادق (ع) در روایتی فرمودند:" من حضرت مهدی (عج) را می‌بینم در پشت نجف ایستاده ، زره رسول‌الله را بر تن کرده و هیچ مومن میتی نمی‌ماند مگر اینکه شاداب باشد و در چنین روزی اهل قبور به زیارت هم می‌روند.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید:" حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور از مکه به طرف شام حرکت می‌کند و همه زمینیان و آسمانی‌ها به دلیل ظهور آن حضرت خوشحال می‌شوند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در فراز دیگری از ماه رمضان با عنوان اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ ، به معنای خداوند همه فقرا را غنی کن، متوجه می‌شویم که تنها در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) است که همه فقرا به واسطه ریشه‌کنی فقر غنی می‌شوند.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: مثلث سه ضلعی مردم، قانون و حاکم عادل تنها در زمان حضرت مهدی (عج) تکمیل می‌شود چرا که در طول 1400 سال گذشته همواره یک یا دو ضلع این مثلث ناقص بوده است و با بودن حاکم عادلی همچون حضرت امیرالمومنین (ع)، مردم عادلی وجود نداشته است.

وی گفت: در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) حاکم و قانون عادل می‌شود و برخی مردم با معجزه و برخی از روی ترس به حاکم عادل گرایش پیدا می‌کنند و تنها در این زمان سه ضلع این مثلث در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

امام جمعه ابهر با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری، گفت: باید تلاش کنیم با انتخاب افراد عادل برای شورا و ریاست جمهوری جامعه عادلی را رقم بزنیم.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اگر شورای شهر عدالت محور بوده و این شورا شهردار عادل را انتخاب کند، می‌توان به طرف عدالت حرکت کرد همانگونه که در صورتی که قوه مجریه کشور عادل باشد، با وجود قانون عدالت محور، مردم نیز هم به سمت عدالت حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در دعای ماه رمضان به  عدالت محوری و فساد ستیزی تاکید شده است و باید در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گزینه‌هایی با ویژگی‌های انقلابی، جهادی، عدالت محور و فساد ستیز را انتخاب کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر