logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی زنجانی:

ماه مبارک رمضان درس توحید و معرفت نفس است/ باید از فرصت این ماه برای اصلاح خود و جامعه استفاده کرد

ماه-مبارک-رمضان-درس-توحید-و-معرفت-نفس-است-باید-از-فرصت-این-ماه-برای-اصلاح-خود-و-جامعه-استفاده-کرد

مرجع عالیقدر جهان اسلام و اهل تشیع با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان درس توحید و معرفت نفس است.

آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان جزو ماه‌هایی است که خداوند متعال آن را برای خود اختصاص داده است.

وی افزود: طبق روایات موجود از معصومین(ع) خداوند متعال شیاطین را در این ماه مقید به زنجیرهایی می‌کند که به انسانها مسلط نشوند.

مرجع عالیقدر جهان اسلام و اهل تشیع با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان یک حالت عرفانی در ارتباط با ذات اقدس تعالی در انسان ایجاد می‌شود، عنوان کرد: روزه گرفتن و حالتی که انسان در لحظه افطار دارد همگی نشانه عنایت و توجه خداوند در این ماه شریف است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان خداوند متعال انسان را به دعا و نیایش سفارش فرموده‌اند و معارف اهل بیت‌(ع) نیز در این ماه توصیه شده که باید  از این فرصت‌ها استفاده شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی با بیان اینکه باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرد تا با دیدگاه‌های اهل بیت(ع) در رابطه با اسلام، توحید و  قرآن آشنا شد، ابراز کرد: آشنایی با دیدگاه‌های اهل بیت(ع) اعتقادات انسان را محکم و ارتباط انسان با خداوند متعال را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این ماه موجبات نزدیکی بندگان به خودش را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این ماه سفره رنگین الهی باز شده و غذای معنوی که خداوند در این ماه به انسان عنایت خواهد کرد، مغفرت و بخشایش است.

مرجع عالیقدر جهان اسلام و اهل تشیع با تاکید بر تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: امیدواریم ذات اقدس تعالی به ما توفیق تلاوت قرآن در این ماه را بدهد و از طرفی استغفار کرده و حاجات خود را بطلبیم و از معارف بهره‌ ببریم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان از سر تا پا درس توحید و معرفت نفس است، اظهار داشت: درسهایی که این ماه به انسان می‌دهد سبب می‌شود تا خود را بشناسد و امیدوارم در این ماه بهره‌های وافی و کافی را برده و از مزایا و عنایات الهی استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی زنجانی با توصیه به استفاده از فرصت‌ شبهای قدر افزود: این شبها فرصت‌های خوبی برای اصلاح خود و جامعه است و امیدوارم خداوند به برکت شبهای قدر مشکلات جامعه اسلامی ما را حل کند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر