logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۰۷۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا؛

مسجد در قرآن و سیره پیامبر، اهمیت به‌سزایی دارد/ ضرورت اجتناب از برخورد سلیقه‌ای و ادبیات نامناسب در خصوص مساجد

مسجد-در-قرآن-و-سیره-پیامبر،-اهمیت-به‌سزایی-دارد-ضرورت-اجتناب-از-برخورد-سلیقه‌ای-و-ادبیات-نامناسب-در-خصوص-مساجد
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسجد در قرآن و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)، مورد تاکید ویژه‌ای قرار داشته و اهمیت به‌سزایی دارد لذا از هرگونه برخورد سلیقه‌ای و ادبیات نامناسب در خصوص مساجد باید اجتناب شود.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه توجه به خداوند متعال و ماه عبادت و بندگی است.

وی با بیان اینکه مساجد، خانه‌های خداوند هستند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در ماه مبارک رمضان تا جایی که امکان دارد باید از تعطیلی مساجد خودداری کنیم.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه حفظ و رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی که بر پایه نظریات کارشناسی‌شده بیان می‌شود لازم است، تصریح کرد: با این وجود از هرگونه برخورد سلیقه‌ای در خصوص مساجد باید اجتناب شود زیرا مسجد در حفظ روحیه معنوی و آرامش روحی مردم، نقش به‌سزایی دارد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم در شرایط گوناگون و به‌خصوص در شرایط مشکلات اقتصادی و حتی بیماری‌های جسمی، نیازمند آرامش روحی و رونای هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین موضوع مساجد باید با دقت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد، افزود: البته معمولاً نمازگزاران از اقشار دیگر نسبت به رعایت ضوابط و قوانین، پایدارتر بوده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آن‌ها پررنگ‌تر از دیگران است.

آیت‌اله دولابی اظهار داشت: مسجد درسیره پیامبر گرامی اسلام(ص)، مورد تاکید ویژه‌ای بوده و اهمیت به‌سزایی داشته و پیامبر اسلام(ص) از هر فرصتی برای ساخت و برپایی مساجد استفاده می‌کردند.

وی تصریح کرد: اولاً در موضوع مساجد نباید از ادبیات نامناسب استفاده شود و ثانیا بدون اینکه یک تصمیم کارشناسی‌شده‌ای گرفته شده باشد نباید با این مراکز مهم دینی و فرهنگی، برخوردهای ناپخته‌ای صورت پذیرد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم نیز تاکیدات فوق‌العاده ای نسبت به مساجد دارد، گفت: از جمله این‌ها قرآن کریم در سوره مبارکه بقره فرموده است، بدترین ظلم آن است که کسی مانع فعالیت مسجد شود.

وی اظهار داشت: طبیعتا بهترین کار فرهنگی در نقطه مقابل، تلاش در جهت فعال کردن مساجد است.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: البته در دوران شیوع ویروس کرونا لازم است فعالیت مساجد در چهارچوب پروتکل‌های بهداشتی و حفظ موازین بهداشتی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر