logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه رمضان سکوی پرتاب انسان برای جدا شدن از مادیات دنیوی است

ماه-رمضان-سکوی-پرتاب-انسان-برای-جدا-شدن-از-مادیات-دنیوی-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه رمضان به معنای سکوی پرتاب انسان برای جدا شدن از مادیات و رفتن به سوی معنویات و خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک حلول ماه رمضان، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگان خداوند متعال محسوب می‌شود تا با آشتی با خداوند متعال و قلم کشیدن به گناهان و خطاهای خود، مسیر زندگی خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلامی ماه رمضان دارای زیبایی‌ها و فضلیت‌های بیشماری است که هر گاه نسبت به این فضیلت‌ها معرفت پیدا کنیم، بیشتر قدر آن را می‌دانیم، افزود: اعتقاد ما بر این است که همه ماه‌ها و لحظات زندگی انسان متعلق به خداوند متعال است اما برخی از ماه‌ها و لحظات برگزیده‌تر است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلامی می‌فرمایند: " ای مردم سفره رحمت خداوند در ماه رمضان گسترده است تا از برکات و نعمات آن بهره‌مند شوید". همچنین نبی مکرم اسلام می‌فرمایند" ماه مبارک رمضان به شما روی آورده است".

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: ماه رمضان ماه برکت، رحمت، مغفرت و غفران الهی است و از دیدگاه امام صادق (ع) ماه رمضان به سه دهه برکت، رحمت و مغفرت تقسیم می‌شود که باید از همه لحظات این ماه بهره‌مند شد.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان به معنای سکوی پرتاب انسان برای جدا شدن از مادیات و رفتن به سوی معنویات و خداوند متعال است، ادامه داد: در این ماه وقتی با چشمان خود نعمت‌های رنگارنگ خداوند متعال را می‌بینیم اما با نفس خود مبارزه می‌کنیم و این تمرین را برای سایر لحظات عمر زندگی استفاده می‌کنیم.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: شهر رمضان شهری است که بهترین و بافضیلترین روزها و ساعات در آن گنجانده شده است و در این ماه انسان به میهمانی دعوت شده است و خوشبحال کسی که از این فرصت برای آشتی و قلم کشیدن به معاصی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد:  کسانی که در ماه مبارک رمضان با روزه گرفتن دعوت الهی را اجابت می‌کنند، اهل کرامت در نزد خداوند متعال است.

وی برضرورت توجه به مفاهیم دعای شعبانیه در این ماه تاکید کرد و گفت: بهترین عمل از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام در این ماه دوری از محارم است.

کارشناس مسائل مذهبی تقارن ماه بهار با ماه مبارک رمضان را تقارنی مبارک عنوان کرد و بیان داشت: در ماه بهاری که ماه بندگی است امیدواریم سال خوبی نیز در انتظار بندگان خداوند متعال باشد.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: ماه رمضان ماه رسیدن به معبود، ملکوت، معرفت و معنویت است و به همین دلیل در این ماه آسیب‌های اجتماعی همچون دزدی، جنایت و مفساد و معاصی کاهش می‌یابد.

وی گفت: نتیجه روزه گرفتن با تقوا شدن و دوری از معاصی و کارهای شیطانی و بازشدن درهای رحمت الهی است و خوشبحال آنهایی که قدر این فرصت را می‌دانند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر