logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۰۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هیئات مذهبی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

هیئت‌های مذهبی زنجان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی الگو هستند

هیئت‌های-مذهبی-زنجان-در-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-الگو-هستند
رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان گفت: با توجه به تجربه موفقی که در محرم سال گذشته داشتیم، امیدواریم مجوز برگزاری برنامه‌های هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضان امسال نیز مانند محرم سال گذشته از سوی ستاد کرونا صادر شود.

نادر شامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سال گذشته، برنامه هیئات مذهبی با ورود به موج‌های کرونا تشکیل نمی‌شد اما در بازه‌ای که شرایط بهبود یافت با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی برای ماه محرم و رمضان سال گذشته، تلاش بر این بود که طبق شرایط و پروتکل‌های ابلاغی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا چند روز پیش که وضعیت زنجان قرمز شد، ادامه داشت، خاطرنشان کرد: با قرمز شدن شرایط زنجان، برنامه هیئات نیز تعطیل شده و به هیئات ابلاغ شده که تا زمان بهبود شرایط فعلی یا تعطیل کنند و یا برنامه خود را به صورت مجازی و پخش زنده برگزار کنند.

شامی در خصوص هیئاتی که در منازل تشکیل می‌شوند، گفت: برخی هیات‌ها دارای مجوز هستند که کنترل و نظارت لازم بر آن‌ها داریم اما برخی هیات‌ها بنا به هر دلیلی تاکنون اقدام به دریافت مجوز نکرده‌اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان اظهار داشت: سعی می‌کنیم هیات‌های بدون مجوز را به صورت ارشادی و اخلاقی، قانع کنیم که فعلاً صبر کرده و مراسم برگزار نکنند.

شامی تصریح کرد: قبل از شرایط قرمز کرونایی روال به این شکل بوده تمام هیات‌های مطرح و شاخص که هیات‌های الگو هستند، برنامه خود را از اذان مغرب آغاز کرده و تا قبل از آغاز محدودیت تردد به اتمام می‌رسانند تا حاضران در زمان مقرر به منازل خود برسند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان افزود: این هیات‌ها قبل از آغاز مراسم، اقدام به ضدعفونی محل کرده و مراسم را نیز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و با اولویت حفظ سلامتی حاضران برگزار می‌کنند اما متاسفانه برخی‌ها هم علی‌رغم تذکرات فراوان رعایت نمی‌کنند.

وی در خصوص شرایط برگزاری هیئات مذهبی در ماه مبارک رمضان گفت: تاکنون چیزی اعلام نشده اما امیدواریم مانند ماه محرم پارسال که هیئات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز، برگزار می‌شد امسال نیز این اجازه را بدهند چرا که اگر خیلی بخواهیم جلوی برخی مسائل را سفت و سخت بگیریم شاید در برخی مواقع نتیجه عکس دهد.

شامی با اشاره به تجربه موفق هیئات مذهبی زنجان در محرم سال گذشته خاطرنشان کرد: در ماه محرم سال گذشته تمام هیئات با اخذ مجوزهای بهداشتی، مراسم خود را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کردند و تعداد معدودی که مجوز بهداشتی نداشته و از شرایط لازم برای برگزاری برخوردار نبودند را تعطیل کردیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در محرم سال گذشته، قدردانی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان بهداشتی را در پی داشت، یادآور شد: هیئات مذهبی همواره پیشقدم هستند همانطور که در ضدعفونی‌های اوایل شیوع کرونا قبل از همه پای کار آمدند.

شامی افزود: هیئات مذهبی زنجان در کمک‌های مومنانه، کمک به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله و سایر مسائل اجتماعی همواره پیشقدم بوده و در کنار شور خود، شعور حسینی را نیز به اثبات رسانده‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر