logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۰۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مجلس خبرگان در گفت‌وگو با موج رسا؛

حضرت علی اکبر(ع) در سن جوانی به بالاترین درجات انسانیت و کمال نائل شد

حضرت-علی-اکبر(ع)-در-سن-جوانی-به-بالاترین-درجات-انسانیت-و-کمال-نائل-شد
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی‌اکبر(ع) شخصیتی است که در سن جوانی به بالاترین درجات و مراتب انسانیت و کمال، نائل شده و در رتبه مجاهدان، مبارزان و انقلابیون صدر اسلام قرار گرفت.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر(ع) به‌حق، الگوی بسیار مناسبی برای جوانان به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) شخصیتی است که در سن جوانی به بالاترین درجات و مراتب انسانیت و کمال، نائل شده و در رتبه مجاهدان، مبارزان و انقلابیون صدر اسلام قرار گرفت.

آیت‌اله دولابی افزود: ایشان به عنوان جوان مجاهد و انقلابی صدر اسلام در کنار پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نقل شده که حضرت علی‌اکبر(ع) در خلقت، گفتار و خلق‌وخو شبیه‌ترین اشخاص به پیامبر خدا بودند، گفت: از همین نکته می‌شود اینطور استفاده کرد که یک جوان حتی در سنین جوانی می‌تواند مجسمه خلق‌وخو، رفتار و کردار نبی مکرم اسلام(ص) باشد.

وی با بیان اینکه زیباترین ویژگی برای یک جوان، مشابهت با برترین مخلوقات خدا یعنی خاتم‌الانبیا(ص) است، اظهار داشت: ما می‌توانیم با اقتدا به حضرت علی‌اکبر(ع) مسیری را در برابر جوانان عزیزمان باز کنیم که با اقتدا به آن حضرت، شباهت تام به خاتم و اشرف مخلوقات پیدا کنند.

به گزارش موج رسا؛ 11 شعبان (مصادف با 5 فروردین)، سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) است که روز جوان نامیده شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر