logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۰۰۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

سیره امام کاظم(ع) در زندان، الگویی برای دوست و دشمن است/ زهد و تقوا بدون مبارزه با طاغوت ناقص است

سیره-امام-کاظم(ع)-در-زندان،-الگویی-برای-دوست-و-دشمن-است-زهد-و-تقوا-بدون-مبارزه-با-طاغوت-ناقص-است
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سال‌های زیادی از عمر بابرکت حضرت امام موسی کاظم(ع) در زندان سپری شد، گفت: سیره، روش و منش این امام بزرگوار در زندان، الگویی برای دوست و دشمن است.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار و باعظمت، سال‌های زیادی از عمر بابرکتشان را در مسیر مبارزه با طاغوت سپری کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه با طاغوت از اصلی‌ترین تعالیم دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) نشان دادند که زهد، تقوا و خصایص اخلاقی و انسانی بدون مبارزه با طاغوت، ناقص است.

آیت‌الله دولابی افزود: حضرت امام موسی کاظم(ع) سال‌هایی از عمرشان را در زندان سپری کردند اما در عین حال، سیره، روش و منش ایشان حتی در زندان نیز الگویی برای دوست و دشمن است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خصوصیات اخلاقی که امام کاظم(ع) داشتند باعث شده بود که حتی زندانبان‌ها نیز از مواجهه با حضرت و آزار دادن ایشان منصرف شوند.

وی با اشاره به زندگی فردی و اجتماعی این امام بزرگوار خاطرنشان کرد: ایشان در زندگی فردی و اجتماعی نیز مانند سایر امامان از جهات متعددی از جمله زهد و خصوصیات اخلاقی، الگو بودند.

آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات اخلاقی ایشان، فرو بردن خشم بود که به همین دلیل، کاظم نامیده شدند.

وی تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) به ما یاد دادند که انسان باید بر نفس خودش مسلط بوده و تسلط خود را در برابر توهین‌ها، تحقیرها و ناملایمات، حفظ کرده و با آرامش و متانت با اینگونه اشخاص برخورد کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: در قرآن کریم آمده است که با بهترین شیوه در برابر ظلم، ستم و بداخلافی ایستادگی کنید که باعث می‌شود کسانی که دشمن شما هستند به دوست صمیمی شما تبدیل شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر