logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۹۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

بی‌بصیرتی مردم عامل مظلومیت حضرت علی(ع) در دوران خلافت شد

بی‌بصیرتی-مردم-عامل-مظلومیت-حضرت-علی(ع)-در-دوران-خلافت-شد
کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت علی(ع) مبدع حوزه‌های علمیه بوده و امروز جهان اسلام و تشیع به برکت این ابداع حضرت امیر روی پای خود ایستاده است.

حجت‌‎الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌‎گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: به فرمایش رسول گرامی اسلام هر کس بخواهد خداوند متعال را تجلی یافته ببیند باید به حضرت علی (ع) نگاه کند تا به درجه و مقام شامخ این حضرت است آشنایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه حضرت امیر(ع) زمانی که اسلام و دین نیاز فیزیکی، معنوی، جسمی و جانی به ایشان داشت در صحنه بود و حتی فرزندان خود را تقدیم اسلام کرد، افزود: اگر به تاریخ برگردیم متوجه می‌شویم تولد حضرت علی (ع) در کعبه معلی جایگاهی که حتی حضرت مریم اجازه ورود به آن را نداشت، اتفاق افتاد که این موضوع عظمت و جایگاه رفیع این حضرت را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد:  حضرت علی (ع) در سن 13 سالگی به نبوت و بعثت پیامبر گرامی اسلام ایمان آورد و تا زمان شهادتش در رکاب پیامبر بود و حتی در لیله‌المبیت نیز آنجا که نیاز بود پیامبر گرامی اسلام سالم بماند، فدایی می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: دفاع حضرت علی (ع) از پیامبر گرامی اسلام زبانزد خاص و عام بود تا جاییکه بدون وجود این حضرت نهضت پیامبر اسلام دوام و استحکام و عمق نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: در جنگ احد زمانی که یاران پیامبر اسلام با هجمه دشمن فرار کردند، حضرت علی (ع) در رکاب پیامبر، جنگ شکست خورده را به پیروزی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در دوران حکومت خود نیز مظلوم واقع شد و هجمه‌های بسیاری از سوی ناکثین، مارقین و قاسطین به این حضرت روا شد، ابراز کرد: این افراد تنها به منافع دنیوی خود را می اندیشیدند و در واقعیت اسلام را نپذیرفته بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان عدالت محوری را یکی از ویژگی های بارز حضرت علی (ع) عنوان کرد و افزود: حضرت امیر تفاوتی بین خود و برادرش قائل نبود و در برابری در چشم مردم،   عدالتش زبانزد خاص و عام بود.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: کتاب نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) که برادر قرآن در روایات ذکر شده است و در زمینه‌های مدیریت، مسائل اجتماعی، سیاسی، دشمن شناسی، مخاطب شناسی و جریان‌شناسی حرف های بسیاری برای گفتن دارد، امروز در سازمان ملل مورد توجه است و خطبه 53 آن در این سازمان ملل به چاپ رسیده است.

حجت‌‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) مبدع حوزه‌های علمیه بوده و امروز جهان اسلام و تشیع به برکت این ابداع حضرت امیر روی پای خود ایستاده است.

وی برضرورت الگوگیری از حضرت علی (ع) در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: باید به این سئوال که چرا با وجود درجه رفیع امیرالمومنین (ع) ایشان در تاریخ مظلوم واقع شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بی‌بصیرتی مردم در زمان حضرت امیر را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی مظلومیت این امام همام عنوان کرد و گفت:  اگر بی‌‌بصیرتی نبود جنگ صفین به به شکست منجر نمی‌شد و معاویه حاکم نمی شد همانظور که اگر بی‌بصیرتی مردم نبود در جنگ جمل دشمنان به اهداف خود نمی‌رسیدند.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: اگر بی‌بصیرتی مردم آن دوران نبود حضرت امیر(ع) کشته راه نمی‌شد اما چون عدالت ایشان منافع مادی برخی افراد را به خطر می‌‌انداخت، ایشان را به شهادت رساندند.

حجت‌‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: مردم ایران اسلامی از سال 1432 تا کنون با بصیرت و مقاومت و بیعت با ولی خودشان مستکبرین را به اضمحلال کشانده وموجب شده‌اند آمریکا به دوران افول خود نزدیک شده و ستون خیمه اسرائیل بشکند که باید این مسئله استمرار یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر