logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۹۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

سیره امام جواد (ع) بهترین راه برای کمک به نیازمندان جامعه است

سیره-امام-جواد-(ع)-بهترین-راه-برای-کمک-به-نیازمندان-جامعه-است
امام جمعه ابهر گفت: سیره امام جواد (ع) دستاویز محکمی برای کمک به نیازمندان و گرفتاران جامعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امام جواد (ع) فرمود:" مَنْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإِنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ" به این معنا که اگر هر کسی هر چیزی را شنید و باور کرد، مثل این است که او را عبادت کرده است.

وی افزود: در این بیان امام جواد (ع)، اگر سخنگو از طرف خداوند متعال باشد، مثل این است که حرف خدای رحمان را گوش داده است و اگر سخنگو از طرف شیطان باشد مانند این است که بندگی شیطان را کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: در حال حاضر رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری و فضای مجازی فعالیت می‌کنند که وظیفه دارند صادقانه سخن بگویند تا جامعه مضطرب و ملتهب نشود چرا که در اینصورت است که مردم آگاهانه سخنان رسانه‌ها را می‌پذیرند.

امام جمعه ابهر ادامه داد: در صورتی که اهل سخن، منبری‌ها و خبرنگاران راست گفتار باشند، می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند در غیر اینصورت مردم به چنین رسانه‌هایی اعتماد نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: طبق روایت امام جواد (ع) و آیات متعدد در قرآن کریم اگر روزنامه‌ها، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی صادقانه با مردم برخورد کنند مردم حرف آنها را پذیرفته و فضای جامعه به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.

وی برضرورت مواظبت از قلم به دستان و رسانه در گفتار حق تاکید کرد و گفت: تاکید امام جواد(ع) مخابره اخبار درست به مردم است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نامه امام رضا (ع) به امام جواد (ع) گفت: امام رضا (ع) در این نامه از آن حضرت خواست تا در هنگام سوار شدن بر مرکب از در بزرگ ورود و خروج کند و اگر در مسیر حرکت خود نیازمندی و سائلی از او درخواستی کرد برآورده کند.

امام جمعه ابهر یکی از ویژگی‌های بارز و برجسته امام جواد (ع) را بخشش و کمک به نیازمندان عنوان کرد و گفت: ضروری است در آستانه عید نوروز و برگزاری جشن عاطفه‌ها با مدد از سیره امام جواد (ع) به نیازمندان واقعی جامعه کمک کنیم.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه برگزاری جشن عاقله ضرورت امروز جامعه است تا فقر در جامعه ریشه کن شود، گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی برای کمک به نیازمندان واقعی است اما این کمک‌ها باید عاقلانه باشد.

وی توجه به سیره امام جواد (ع) را در کمک به نیازمندان جامعه موجب ریشه کنی فقر و کاهش بیکاری عنوان کرد و گفت: همانگونه که امام جواد (ع) می‌بخشید و به فقرا کمک می‌کرد باید گرفتاری گرفتاران را در جامعه حل کنیم.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به نقلی از حاکم سجستان در اولین سال خلافت معتصم عباسی، گفت: وی می‌گوید روزی بر سر سفره طعام با حضور عده‌ای از رجال خلیفه نشسته بودیم، یکی از افراد حاضر به امام جواد (ع) گفت:" فدایت شوم والی ما کسی است که شما را دوست دارد و من مالیات و عوارض بدهکارم اگر صلاح می‌دانید نامه‌ای بنویسید و درخواست عفو مالیات نمایید"، حضرت در نامه‌ای نوشت کسی از من درخواستی دارد که می‌گوید تو از ما به نیکی یاد می‌کنی، اگر می‌توانی به این مرد کمک کن.

امام جمعه ابهر ادامه داد: زمانی که والی آن شهر این قصه را شنید به پیشواز آن مرد رفت و گفت: من بدهکاری تو را تا زمانی که در چنین حالی قرار داری می‌پردازم.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه سیره امام جواد (ع) دستاویز محکمی برای کمک به نیازمندان و گرفتاران جامعه است، گفت: ضروری است مسئولان از راه‌های قانونی و با توجه به سیره این امام همام دست نیازمندان جامعه را گرفته و مشکلات آنان را حل کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر