logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۹۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

درهای فیض الهی در ماه رجب باز می‌‌شود/ لیله‌‌الرغائب شب رسیدن به آرزوها

درهای-فیض-الهی-در-ماه-رجب-باز-می‌‌شود-لیله‌‌الرغائب-شب-رسیدن-به-آرزوها-
امام جمعه ابهر گفت: ماه رجب به عنوان ماه خداوند متعال دارای اعمال بسیاری بوده و در این ماه درهای فیض الهی به روی بندگان گشوده می‌‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خداوند کریم در قرآن خود را به عنوان اکرم معرفی کرده است، خدای اکرم کتاب کریمی فرستاد تا انسان با کرامت تربیت کند.

وی با بیان اینکه انسان با کرامت انسان با غیرت بوده و غیر‌زدائی می‌کند، افزود: اگر کسی اجازه داد نامحرمان به حریم دلش راه بیابند انسان بی‌غیرتی است و یا سیاستمداری اجازه داد شرق  و غرب به خاک و آب و ناموس کشور تجاوز کنند، سیاستمدار بی‌غیرتی است.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه انسانی که معصیت الهی را مرتکب می‌شود از غیرت دینی بی‌خبر است، افزود: خداوند متعال برای تربیت انسان با کرامت و با غیرت دستورالعمل‌هایی را داده است و انسان قدم از قدم بر نمی‌دارد مگر اینکه دستوری در دین به او داده شود.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: قرآن کریم دستوراتی برای همه انسان‌ها دارد که اگر انسان به این دستورات عمل کند، مومنانه زندگی می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: در قرآن کریم برای همه روزها نیز دستور العمل‌هایی است و به برخی روزها تاکید بیشتری شده است تا انسان از آثار و برکات این روزها بیشترین بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: انسان از مراحل و منازلی برای رسیدن به خداوند متعال باید بگذرد و در هر منزلگاهی عنایتی از سوی خداوند متعال به انسان داده شده است که باید از این کرامت و عنایت برای رسیدن به مقصود استفاده کرده و شکرگزار باشد.

امام جمعه ابهر با بین اینکه همه ماه‌ها در نزد خداوند متعال ارزشمند است اما سه ماه رجب، شعبان و رمضان بسیار عالی بوده و باید انسان از این فرصت برای خودسازی و رسیدن به تعالی استفاده کند، افزود: همانگونه که در ماه ربیع‌الاول میلاد پیامبر گرامی اسلام قرار داده شده است در ماه رجب نیز بعث پیامبر است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: ماه رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت امیر المومنین(ع) و امام محمد باقر(ع) است و در این ماه خداوند متعال رسول‌الله را به سوی بندگان گسیل داشت تا با هدایت و ارشاد خود مردمان را یاری دهد که مردم از عظمت این ماه استفاده کنند.

امام جمعه ابهر روزه گرفتن در این ماه را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: بر اساس روایات وارده در شب‌های ماه رجب نیز نمازهای ویژه‌ای برای انسان توصیه شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: خداوند متعال می‌فرماید من همنشین کسی هستم که همنشین من باشد، ماه رجب ماه من و بنده، بنده من است و رحمتم، رحمت من است، هر کس مرا بخواند به او پاسخ مثبت داده و عطا می‌کنم.

وی ادامه داد: در ماه رجب رشته ارتباط بین خداوند متعال و بندگان فراهم شده و هر کس به آن چنگ بزند اجابت می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید در ماه رجب به سوی من بیایید شما را نا امید نخواهم کرد، گفت: ماه رجب مقدمه ورود به ماه رمضان است و لیله‌‌الرغائب در پنج‌شنبه اول ماه رجب به عنوان شب آروزها برای رسیدن به هدف و مقصود در این ماه قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: روزهای 13،14 و 15 ماه رجب زمان اعتکاف قرار داده شده است تا انسان در این سه روز نسبت به خودسازی سازی اقدام کند.

وی گفت: ماه رجب، ماه عبادت، بندگی، کرامت و شرافت که بهترین عمل در این ماه روزه گرفتن است و در مفاتیح‌‌الجنان به اعمال این ماه اشاره شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر