logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۹۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

رجب و شعبان، مقدمه‌ای برای آماده شدن به میهمانی خدا در رمضان است

رجب-و-شعبان،-مقدمه‌ای-برای-آماده-شدن-به-میهمانی-خدا-در-رمضان-است
امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به فضایل و برکات ماه رجب‌المرجب گفت: رجب و شعبان، مقدمه‌ای برای آمادگی ورود به میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن تبریک حلول ماه باعظمت و معنوی رجب‌المرجب اظهار داشت: موالید متعددی در این ماه قرار گرفته و از سوی دیگر نیز بعثت پیامبر اکرم(ص) در این ماه واقع شده است.

وی با بیان اینکه مبارک بودن ایام از نگاه دین اسلام، اعتباری نبوده و واقعیت و حقیقت دارد، خاطرنشان کرد: ایام ماه رجب نیز واقعیت و عظمت خاصی دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: اگر چه در همه ماه‌ها باید بندگی کرد اما یکی از ویژگی‌های ماه رجب به طور خاص، دعا و روزه‌داری است.

امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به قرار گرفتن لیله‌الرغائب در اولین پنج‌شنبه ماه رجب گفت: این شب به معنای استجابت دعا است یعنی مومنانی که حاجت ویژه‌ای دارند با انجام اِعمال این شب از جمله اقامه 12 رکعت نماز برای برآورده شدن حاجات خود دعا می‌کنند که این لحظات را باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه رجب، الهی بوده و یکی از اَنهار بهشتی است، اظهار داشت: در روایات آمده که این نهر، شیرین‌تر از عسل و سفیدتر از شیر است و رجب و شعبان به تعبیر پیامبر اسلام، ماه رسول‌الله(ص) است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه رجب، ویژگی مقدمه بودن را دارد، خاطرنشان کرد: رجب و شعبان، مقدمه‌ای برای آمادگی ورود به میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه تاکید زیادی بر روزه گرفتن در ماه رجب شده است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: کسی که در این ماه فقط یک روز را به صورت خالصانه، روزه بگیرد، رضوان اکبر الهی را کسب می‌کند، غضب خداوند را خاموش می‌کند و درب جهنم را به روی خودش می‌بندد لذا رجب، ماه کرامت بندگان خدا و از عنایات و توجهات خاص خداوند متعال است.

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه خداوند می‌فرماید مرا زیاد یاد کنید، گفت: در بیان چرایی این زیاد یاد کردن، آیه‌ای آمده که می‌فرماید: خداوند به انسان‌ها درود و سلام می‌فرستد یعنی خداوند می‌خواهد ما با او باشیم تا او هم با ما باشد به شرطی که ما بخواهیم.

وی با بیان اینکه در این ماه می‌توانیم برای شفای بیماران و به‌ویژه رفع بلایا و بیماری کرونا دعا کرده و زندگی‌های‌مان را معنوی کنیم، افزود: در جامعه‌ای که بعضی انحرافات زیاد شده، دعا برای رفع بلایا بهترین راه حل است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار داشت: یک بحث روانشناسی و جامعه‌شناسی می‌گویند حتی آن‌هایی که متدین و یا اگر دین الهی هم نباشد، کارکرد اجتماعی دارد و جامعه را امن‌تر می‌کند و انسجام می‌بخشد.

وی با بیان اینکه رجب، یکی از ماه‌های دینداری و اوج بندگی است که ارتباط بین زمین و آسمان در آن محکم‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر این ارتباط، ارتقا پیدا کرده و مستحکم شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و در صورت حل نشدن نیز خداوند صبر بر مشکلات داده و اجر آن را عنایت می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر