logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۹۴۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

بصیرت فاطمی بانوان ایرانی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را ساقط کرد/ حضرت زهرا(س) بانوی تمام دوران‌ها

بصیرت-فاطمی-بانوان-ایرانی-حکومت-2500-ساله-شاهنشاهی-را-ساقط-کرد-حضرت-زهرا(س)-بانوی-تمام-دوران‌ها
کارشناس مسائل مذهبی گفت: بانوان ایرانی با بهره‌گیری بصیرت فاطمی علیه رژیم طاغوت برخاسته و حکومت 2 هزار و 500 ساله را شکست دادند.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام فرمود "یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما" به این معنی که ای پیامبر به عنوان اشرف انبیا و  مخلوقات، اگر تو نبودی، این عالم هستی را خلق نمی‌کردم و اگر علی (ع) نبود، شما را خلق نمی کردم و در آخر این آیه شریف اینگونه بیان شده است که  اگر فاطمه نبود نه تو بودی نه علی بود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) دلیل وجود حضرت علی (ع) و پیامبر گرامی اسلامی است در این حدیث قدسی معرفی شده است و شناختن شان، ارزش، قدر و منزلت ایشان امر محالی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید:" حضرت زهرا(س)،  مادر بزرگوار ما مثال شب قدر است که کسی نمی‌تواند عظمت ایشان را درک کند.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: امام عصر(عج) در خصوص حضرت زهرا (س)، می‌فرمایند" ما اهل بیت حجت خداوند بر روی زمین هستیم اما حجت ما در پیشگاه خداوند متعال حضرت زهرا (س) است.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام بارها در بین صحابه خود می‌فرمود:" زهرا پاره تن من و ام‌ابیها است" و هر کس او را خشنود کند مرا خشنود کرده است و هرکس من را خشنود کند خداوند متعال را خشنود کرده است و هرکس زهرا را آزارو اذیت کند مرا آزار و اذیت کرده و هرکسی که مرا اذیت کند مورد غضب خداوند متعال قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: ما به عنوان محب و دوستدار حضرت زهرا (س) برای کسب سعادت دنیا و آخرت باید ایشان را الگو قرار دهیم همانگونه که پیامبر گرامی اسلام در شان ایشان می‌فرماید:" در قیامت همه مومنین آرزو می‌کنند ای کاش محبت زهرا در دل آنها بود".

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت زهرا (س) به همه دوران‌ها اختصاص دارد و نباید شخصیت ایشان را فقط در دوران خودشان بررسی کنیم، ایشان الگویی برای همه انسان‌ها هستند چرا که حضرت زهرا (س) مادر، همسر و دختر نمونه است.

حجت‌الاسلام ناصر یادآور شد: جایگاه حضرت زهرا (س) در نزد پدر به اندازه‌ای بود که پیامبر گرامی اسلامی به پای ایشان بلند و ایشان را استشمام می‌کرد و می‌گفت بوی بهشت را از زهرا استشمام می‌کنم، زهرا پاره تن من و ام‌ابیها است.

وی با اشاره به تقارن میلاد حضرت زهرا (س) با دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بانوان ایرانی با بهره‌گیری بصیرت فاطمی علیه رژیم طاغوت برخاسته و حکومت 2 هزار و 500 ساله را شکست دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: بانوان زنجانی نیز با بهره‌گیری از سیره فاطمی، شجاعت، ایثار و ایستادگی حضرت زهرا (س) اولین تظاهرات را علیه طاغوت برگزار کردند.

کارشناس مسائل مذهبی یکی از زیبایی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ارزش و شخصیت دادن به جایگاه زن عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامی با زن همچون عروسک برخلاف نظام‌های غربی برخورد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر یادآور شد: شیرزنان نظام اسلامی، مادران و همسران شهدا با الگو گیری از حضرت زهرا (س) در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی خوش درخشیده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر