logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۹۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

آینده‌نگری و جریان‌شناسی حضرت زهرا (س) الگوی بانوان امروز جامعه است

آینده‌نگری-و-جریان‌شناسی-حضرت-زهرا-(س)-الگوی-بانوان-امروز-جامعه-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: نوع نگاه، آینده‌نگری و جریان‌شناسی ایشان بعد از رحلت پیامبر گرامی (ص) برای بانوان امروز جامعه الگو است.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) دارای شان، جایگاه و مقامی است که هر زبان و قلمی را توانایی وصف و توصیف شان، مقام و منزلت ایشان را نیست.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم در راستای معرفی معرفت اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  به اندازه ظرفیت خود گام برداریم، افزود: از دیدگاه امام صادق (ع) همانقدر که توانایی درک شب قدر را نداریم نمی‌توانیم عظمت و جایگاه حضرت زهرا(س) را نیز درک کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام صادق (ع) مادر ما حضرت زهرا (س) همان شب قدر است که کسی نمی‌تواند مقام ایشان را درک کند.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به جایگاه حضرت زهرا (س)  در جریان حدیث کسا، افزود: وقتی به جبرئیل و عالم بشریت جایگاه آل عبا اعلام می‌شود، همه با عنوان حضرت زهرا (س) است و حتی در یک حدیث قدسی به قدری جایگاه حضرت زهرا (س) اعلی عنوان می‌شود که خداوند خطاب به پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید اگر فاطمه نبود تو و علی نبودید و خبری از این عالم نبود.

وی برضرورت دنباله‌روی از مکتب حضرت زهرا (س) تاکید کرد وگفت: دنباله‌روی از این حضرت سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان دارد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: همانگونه که حضرت هزار مادر و دختر نمونه‌ای بودند همسر بی‌نظیری بود که  می‌تواند الگوی بانوان امروز جامعه بوده و  نوع نگاه، آینده‌نگری و جریان‌شناسی ایشان بعد از رحلت پیامبر گرامی (ص) برای بانوان امروز جامعه الگو است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام  بانوان مدینه را در منزلشان گرد می‌آورد و شخصیت و مقام ولایت را به گونه‌ای توصیف می‌کرد که بانوان مدینه پس از حضور در خانه خود، مردان را به دلیل عدم همراهی با حضرت علی (ع) مواخذه می‌کردند.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمود مثال امام مثال کعبه است و کعبه این ویژگی را دارد که باید دور آن برگردیم و به همین دلیل مومنان سختی‌های بیشماری را تحمل می‌کنند تا به کعبه بروند.

حجت‌الاسلام ناصر حضرت زهرا (س) را اولین شهیده مدافع ولایت عنوان کرد و گفت:  شهدای مدافع حرم که امنیت و آسایش امروز کشور مرهون فداکاری‌های این شهدا است، از حضرت زهرا (س) الگوبرداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم در مکتب حضرت زهرا(س) دفاع از اهل بیت (ع) و دفاع از حریم ولایت را یاد گرفته‌اند، یادآور شد: حضرت زهرا (س)  به دلیل حمایت از امیرالمومنین (ع) به مقام شهادت رسید.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: ایام شهادت حضرت زهرا (س) بهانه‌ای است تا در مجالس و روضه‌ها، شان و مقام جایگاه ایشان بیان شده و ولایتمداری ایشان تبیین شود.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در راه ولایت از جان و آبروی خود هزینه کرد و در راه این کتک‌ها خورد اما  ولایت را تنها نگذاشت.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی‌ها تربیت یافته مکتب حضرت زهرا (س) هستند، افزود: امروز در این وضعیت  کرونایی که برخی‌ها  به دنبال کمرنگ برگزار کردن اینگونه مراسم‌های ملی و مذهبی هستند، توجه به سیره اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ویژه حضرت زهرا (س) ضروری بوده و این انقلاب که از مکتب عاشورا و رسول‌الله سرچشمه گرفته است باید مثل این مکتب مدافع حریم ولایت بوده و  مثل روزهای عاشورا برای حضرت زهرا گریه و عزاداری کنیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر