logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۸۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش تصویری/

پرنده نگاری به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر/تصویر

پرنده-نگاری-به-مناسبت-روز-جهانی-پرندگان-مهاجر-تصویر

روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین المللی است که در آن بر اهمیت پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تأکید شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مهاجرت یا کوچ پرندگان به سفرهای منظم فصلی گفته می شود که برخی از گونه های پرندگان آن را انجام می دهند. سفر پرندگان دلیل زیادی دارد که می توان به تغییرات آب و هوایی، زاد و ولد، دسترسی به مواد غذایی و... اشاره کرد.

حدود 535 گونه پرنده‌ای که در ایران دیده می‌شود، حدود یک‌سوم از پرنده‌های کل دنیا را تشکیل می‌دهند، افزون بر این براساس آمارهای بین‌المللی می‌توان گفت 4‌/‌12 درصد از کل پرندگان دنیا یعنی بیشتر از 192 گونه پرنده اکنون با خطر انقراض دست و پنجه نرم می‌کنند. بخش بزرگی از پرندگانی که در ایران وجود دارد مهاجر هستند، این پرندگان به چند گروه تقسیم می‌شوند؛ گروهی که بومی کشورمان محسوب می‌شوند و در ایران زاد و ولد می‌کنند، گروه دیگر پرندگان مهاجر زمستانه هستند و گروه دیگر را پرندگانی تشکیل می‌دهند که بهار و تابستان به کشورمان سفر می‌کنند، البته گروه دیگری نیز مهاجر عبوری هستند و برای حدود چند هفته مهمان تالاب‌های کشورمان می‌شوند.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر