logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۸۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) الگوی پرستاران جامعه است

ابعاد-شخصیتی-حضرت-زینب-(س)-الگوی-پرستاران-جامعه-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همه ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) امروز الگوی پرستاران جامعه است که می‌توانند با بهره‌گیری از این الگوی عالم تاب در عرصه فعالیت خود خوش بدرخشند.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مسلمان و شیعه بودن از یک نگاه مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه جریان عاشورا حادثه‌ای جریان ساز بود که امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام که از مسیر منحرف شده بود، قیام کرد، افزود: پس از شهادت امام حسین (ع) حضرت زینب (س) مسئولیت پیام رسانی را برعهده گرفت.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: امام حسین (ع) تن به ذلت نداده و با یزید بیعت نکرد و همین امر موجب بروز واقعه عاشورا در سال 1361 هجری، قمری شد که مسئولیت پیام رسانی آن در خصوص ظلم و ستم یزیدیان به امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برای حفاظت از دین اسلام بر عهده حضرت زینب (س) قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: حضرت زینب (س) به عنوان پرچمدار کاروان اسرا مسئولیت انتقال پیام عاشورا را  به نسل‌های عاشورایی امروز برعهده گرفت.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه حضرت زینب (س) به همراه امام سجاد (ع) با تربیت حیدری و فاطمی و با بصیرت، آینده‌نگری و روشنفکری پیام کربلا را به نسل‌های آینده رساند، گفت: باید چنین اقدام بی‌نظیری در تاریخ اسلام به بزرگی و نیکی یاد شده و نقش آن حضرت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) از دوران طفولیت مصیبت‌های بزرگی را تحمل کرده بودند که به همین دلیل دارای شخصیتی عالمه و با درک و فهم بسیار متعالی از قیام ابا عبدالحسین (ع) بودند که می‌توانستند پیام عاشورا به نسل‌های آینده منتقل کنند.

کارشناس مسائل مذهبی با تبریک روز پرستار، اظهار داشت: همه ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) امروز الگوی پرستاران جامعه است که می‌توانند با بهره‌گیری از این الگوی عالم تاب در عرصه فعالیت خود خوش بدرخشند.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه ایثار، شجاعت، مهر، عطوفت و نوع برخورد حضرت زینب (س) با بیماران کربلا الگوی پرستاران امروز در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا است، افزود: نباید فداکاری‌های پرستار اسلام به بوته فراموشی سپرده شود.

وی بیان داشت: صبری حضرت زینب (س) در گرفتاری‌ها و مشکلات داشت باید  الگوی، بانوان، دختران و مادران امروز جامعه باشد.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: همه ابعاد زندگی شخصیتی و معرفتی، وقار عفت و حیای حضرت زینب (س) الگوی بانوان امروز جامعه است که ایشان در اوج مصیبت‌ علاوه بر انجام واجبات و امر مستحبی همچون شب نماز نیز غافل نمی‌شد.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه پیام‌رسانی و خطبه‌های حضرت زینب (س) دارای ارزش‌های محتوایی و برای همگان مکتب مهمی است، ادامه داد: باید خطبه‌های این حضرت بازخوانی شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر