logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۸۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان:

ارزیابی وضعیت نمازخانه‌های بین راهی از طریق سامانه به عنوان پایلوت در زنجان اجرا می‌شود

ارزیابی-وضعیت-نمازخانه‌های-بین-راهی-از-طریق-سامانه-به-عنوان-پایلوت-در-زنجان-اجرا-می‌شود
مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: برای اینکه ارزیابی وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، ساختار مشخصی پیدا کرده و نظارت‌ها نیز موثر باشد، سامانه‌ای به ابتکار استان زنجان طراحی شده که ابتدا به صورت پایلوت در سطح نمازخانه‌های این استان و در ادامه در کل کشور اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی یوسفی امروز در حاشیه جلسه کارگروه ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها، پارک‌ها و راه‌ها در سطح استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دسترسی‌هایی به کمیته ارزیابان مساجد و نمازخانه‌ها داده شده تا نتایج ارزیابی خود را در این سامانه ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به تمام مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در این سامانه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: وضعیت نمازخانه‌ها به صورت مستمر در آن ثبت می‌شود تا آخرین تغییرات و برطرف کردن تذکرات نسبت به مرحله قبل در ان مشخص باشد.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود: تمام اخطارها، تذکرات و موارد اصلاحی به صورت الکترونیک از طریق سیستم اعلام شده و ثبت نتایج بازرسی‌ها دیگر به صورت دستی انجام نخواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: حدود80 مسجد و نمازخانه بین راهی در سطح استان وجود دارد که متولی نمازخانه‌های موجود در مجتمع‌های خدمات رفاهی با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمازخانه‌های موجود در غذاخوری‌ها با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمازخانه‌های موجود در جایگاه‌های سوخت با شرکت نفت و برخی دیگر نیز با اداره کا اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام این نمازخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، افزود: اما متولی و ناظر اصلی بر نمازخانه‌ها ادارات کل مذکور هستند.

حجت‌الاسلام یوسفی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت بهداشتی، تهویه و تامین آب سرد و گرم نمازخانه‌های موجود در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مناسب است اما آن‌هایی که در ساختمان‌های قدیمی هستند تا حدودی از امکانات کم برخوردار بوده و فضای آن‌ها نیز کوچک بوده و وضعیت بهداشتی ان‌ها نیز نامناسب باشد ضمن اینکه اکنون شاید به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثرا قابل استفاده هم نباشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه این سامانه که به ابتکار استان زنجان طراحی شده، قرار است در سطح کشور نیز اجرایی شود، گفت: سامانه به دلیل وجود نظم و مشخص بودن تمام اطلاعات مربوط به نمازخانه‌ها و دارا بودن آیتم‌های استاندارد، قابلیت اجرا در سطح کشور را دارد.

وی با بیان اینکه امکان ارائه نظرات و پیشنهادات مردم نیز در این سامانه لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: هر نمازخانه دارای بارکد است که مردم می‌توانند با تصویربرداری از آن نظارت و پیشنهادات خود را در سامانه ثبت کنند.

حجت‌الاسلام یوسفی با بیان اینکه استفاده از مُهرهای تربتی و غیرسنگی چه در دوران کرونا و چه قبل از آن در نمازخانه‌های بین راهی ممنوع است، اظهار داشت: این تذکر داده شده که از مُهرهای سنگی که قابلیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن دارند، استفاده شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر