logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۷۸۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

دانشگاه زنجان باید پاسخگوی علت تلف شدن 2 راس از آهوان باشد

دانشگاه-زنجان-باید-پاسخگوی-علت-تلف-شدن-2-راس-از-آهوان-باشد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به تلف شدن 2 راس از آهوان دشت سهرین در دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه باید مطابق قوانین و مقررات، پاسخگوی علت تلف شدن آهوان باشد.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان، علت تلف شدن 2 راس از آهوان دشت سهرین را از دانشگاه زنجان خواستار شده و این موضوع در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه، جواب خواسته این اداره کل را داده اما قانع‌کننده نبوده و مطابق قوانین و مقررات پیگیر هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه نگهداری حیات وحش در محیط بسته، خیلی هزینه‌بر است، گفت: معمولا در بعضی فصل‌ها، آهوهای زخمی را گرفته و در داخل فنس‌ها و محیط بسته نگهداری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آهوها حیات دست‌آموز نبوده و وحشی هستند، نگهداری آن‌ها در داخل فنس‌ها هم سخت بوده و هم هزینه‌بر است.

آبسالان خاطرنشان کرد: چون آهوها وحشی هستند، دست و پای خود را به فنس‌ها می‌زنند و مشکلاتی پیش می‌آید.

وی با بیان اینکه علت مرگ آهوان دشت سهرین در دانشگاه زنجان هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است، افزود: پیگیری‌ها ادامه دارد تا علت اصلی تلف شدن این 2 راس آهو مشخص شود.

به گزارش موج رسا؛ 2 راس از آهوان دشت سهرین، تحویل دانشگاه زنجان شده بود که این دانشگاه در 17 شهریورماه طی نامه‌ای به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام کرده که آهوان مذکور تلف شده‌اند.

به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، آخرین بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور در استان زنجان و در دشت سهرین و منطقه فیله‌خاصه نگهداری می‌شوند و طبق آخرین سرشماری در سال 98 مجموع آهوان موجود در زیستگاه‌های حیات وحش استان زنجان 1424 راس است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر