logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۸۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت‌و‌گو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

منتظران حضرت مهدی(عج) چه ویژگی هایی دارند؟/ امام زمان (عج)، نظاره‌گر اعمال شیعیان است

منتظران-حضرت-مهدی(عج)-چه-ویژگی-هایی-دارند؟-امام-زمان-(عج)،-نظاره‌گر-اعمال-شیعیان-است
کارشناس مسائل مذهبی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام زمان (عج) انتظار فرج است که باید با اقدامات عملی توام باشد.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خداوند متعال برای هدایت بشریت 124 هزار پیامبر فرستاده است و هدف همه پیامبران نیز هدایت انسان به مسیر بندگی که بالاترین مقام محسوب می‌شود، است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال افرادی را به عنوان حجت‌الله و نمایندگان خود برای هدایت مردم و نفی آنها از وسوسه‌های شیطانی و هوای نفس برگزیده است، افزود: همانگونه که در تشهد نماز می‌گوییم پیامبر گرامی اسلام قبل از اینکه رسول خداوند متعال باشد، بنده اوست.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: طبق اعتقاد مسلمانان دین اسلام به عنوان کاملترین دین الهی برای راهنما و حجت خداوند بر بندگان نازل شده است و پس از پیامبر گرامی اسلام برای ادامه راه بندگی بشریت ائمه معصومین (ع) برگزیده شده‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه امامت به عنوان اصول دین، رسالت و وظیفه پیامبر گرامی اسلام را برعهده گرفته و تا به امروز هدایت جامعه بشری را انجام داده است، افزود:  در کتب شیعه و سنی نام همه ائمه اظهار (ع) ذکر شده است تا مردم نیز امامان زمان خود را بشناسند.

وی ادامه داد: هنگامی که امام حسن عسکری (ع) یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت چشم از جهان فروبست، امام زمان (عج) زمامداری جامعه اسلامی را برعهده گرفته و در عصر غیبت کبری ایشان، نواب و نمایندگان بر حق ایشان جامعه را هدایت کرده‌اند.   

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: مصلحت و حکمت خداوند متعال برای در امان ماندن جان آخرین امام معصوم (ع) بر این بود که ایشان در غیبت باشند و در آخر الزمان برای رهایی جامعه از ظلم و ستم ظهور کند.

حجت‌الاسلام ناصر برضرورت توجه مسلمانان جهان به وظایف خود در عصر غیبت تاکید کرد و افزود: اثری که اقدامات امام حاضر دارد، اقدامات امام غایب هم دارد و امام زمان(عج) همیشه حاضر و ناظر برجامعه هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه امت اسلام و شیعیان اطلاعت از امر امام زمان (عج) است، ادامه داد: اثرگذاری امام ما مثل خورشید پس ابر بوده و حضرت مهدی(عج)، نظاره‌گر اعمال مومنان و شیعیان است.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: انتظار به معنای ایستایی نیست بلکه باید منتظر واقعی اقدام کند همانگونه که پیامبر گرامی اسلامی می‌‌فرمایند:" بهترین عمل امت من انتظار فرج است".

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره به اینکه باید با عمل خود منتظر ظهور باشیم، افزود: اولین عمل شناخت خود، حجت‌الله و خداوند متعال است که باید هر انسانی اول از خود آغاز کند.

وی گفت: کسی که حجت خداوند متعال را نشناسد در گمراهی و ظلمت گرفتار شده و به مرگ جاهلیت از دنیا می‌رود، پس وظیفه داریم ضمن خودشناسی به دگرسازی که همانا امر به معروف و نهی از منکر است، اهتمام کنیم.

کارشناس مسائل مذهبی خواندن دعاهای سلامتی امام زمان (عج)، فرج، عهد، ندبه و دعای غریب را برای ظهور منجی عالم بشریت مهم ارزیابی کرد و گفت: در این روزگاری که محبت دنیا و روزمرگی موجب غفلت از امام زمان(عج) می‌شود، باید با اعمال خود جزو منتظران واقعی حضرت باشیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر