logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۷۸۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‎ فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

امام حسن عسکری (ع) مظلومترین امام شیعیان جهان/ درسهایی که باید از سیره امام یازدهم گرفت

امام-حسن-عسکری-(ع)-مظلومترین-امام-شیعیان-جهان-درسهایی-که-باید-از-سیره-امام-یازدهم-گرفت
مسئول دفتر نمایندگی ولی‎ فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: همه زندگی امام حسن عسکری (ع) در زندان گذشت و ایشان به عنوان مظلومترین امام شیعیان جهان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: امام حسن عسکری یازدهمین و جوانترین امام شیعیان جهان و یکی از مظلومترین ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود چرا که همه زندگی ایشان در زندان گذشت.

وی افزود: زمانی که امام هادی (ع) توسط حاکم به سامرا به عنوان منطقه و پادگان نظامی دعوت و زندانی شدند، امام حسن عسکری(ع)  نیز در همان پادگان نظامی به دنیا آمد، زندگی کرد و در همانجا به شهادت رسیدند.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) در زمینه تربیت امام زمان (ع) وظیفه سنگین، اساسی و پایه‌ای بر عهده داشتند تا زمینه امامت ایشان را فراهم کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‎فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) بیشترین برنامه‌ها و اقدامات خود را در سایر شهرها به وسیله نواب انجام می‌دادند تا زمینه را برای زمان غیبت حضرت مهدی (عج) فراهم کنند، افزود: اقدامات ایشان موجب شد تا مردم برای دوران غیبت صغری و بعد از آن غیبت کبری آماده شوند.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: حضرت امام حسن عشکری (ع) در طول زندگی خود گاهی اوقات پشت پرده با مردم صحبت می‌کردند تا مردم متوجه این موضوع شوند که امکان دریافت دستورات امام زمان بدون ملاقات چهره به چهره وجود دارد.

وی با بیان اینکه حضرت امام حسن عسکری (ع)  نائبانی را در سطح جامعه اسلامی مشخص کرده و وجوهات اسلامی را دریافت می‌کردند، افزود: این مسئله  گرایی بود تا مردم متوجه شوند که در زمان نبود امام معصوم(ع)، نواب می‌توانند جامعه را هدایت کنند.

 کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اقدامات امام حسن عسکری (ع) برای آماده‌سازی جامعه برای درک غیبت امام زمان (عج) در بحث ولی‌فقیه ساری و جاری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‎فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به توصیه‌های امام حسن عسکری به مردم در خصوص شناخت امام زمان (عج)، بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) فرمودند: پس از من کسی خواهد آمد که با ظلم و جور مبارزه کرده و جهان را از عدالت سیراب می‌کند.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) همواره با معتمد در حال مبارزه بود و با وجود اینکه ایشان در یک منطقه نظامی مراقبت می‌شد اما توانسته بود با مردم ارتباط گیری کرده و جامعه را هدایت و دستورات دینی را به مردم تبیین کند.

وی گفت: یکی از نقاط قابل توجه در زندگی حضرت امام حسن عسکری (ع) عدم سفر ایشان به مکه مکرمه و مدینه منوره بود و ایشان سفری به عراق و حجاز نداشتند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به معیارها و شاخصه‌های معرفی شده از سوی امام حسن عسکری (ع) برای شناخت امام زمان (عج) از سوی مردم، افزود: ایشان فرمود: " هر کس بر جنازه من نماز بخواند و میزان پول حمل شده توسط همیانه‌های اهل قم را بداند او امام شماست".

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‎فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: زمانی که جعفر کذاب برای خواندن نماز آمد مردم متاثر شدند چرا که او را به عنوان امام قبول نداشتند که در این میان حضرت حجت برای اولین بار ظاهر و به عموی خود خطاب کرد که من برای نماز خواندن اولی‌ترم و مردم متوجه ‌شدند که امام حسن عسکری(ع) دارای فرزند بوده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) با وجود احزاب و گروه‌های مخالف و نبود امکانات تبلیغی، امام زمان (عج) را پرورش داده، به جامعه معرفی کرده و سلامت ایشان را حفظ کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم ضروری است برای حمایت از ولی و رهبر جامعه سختی‌های بین‌المللی و داخلی، فشارهای اقتصادی و هجمه‌های دشمنان را تحمل کرده و اجازه نداد به ولایت فقیه آسیبی وارد شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر