logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

زیارت اربعین تعطیل بردار نیست

زیارت-اربعین-تعطیل-بردار-نیست
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امسال مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زمان مشخصی با خواندن زیارت اربعین عرض ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: اربعین عدد مقدسی در مکتب اسلام و آیین‌های قبل از اسلام مطرح شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نیز نسبت به ارزش و اهمیت اربعین اشاراتی داشته است، افزود: این عدد در واقع رمز و رموزی بین بندگان صالح و خداوند متعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: عدد چهل در مکتب اسلام نشان دهنده تکامل و رسیدن به نتیجه مطلوب است که دارای ویژگی‌های برجسته‌ای از دیدگاه اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های اربعین حسینی، ادامه داد: زیارت سید الشهدا و یاران با وفای ایشان یکی از این ویژگی‌ها محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر مزار مطهر امام حسین (ع)و یاران باوفای ایشان بود که پس از او کاروان اسرا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خانواده شهدا وارد کربلا شدند.

وی با اشاره به نشانه‌های اهل ایمان از دیدگاه امام حسن عسگری (ع)، گفت: خواندن نمازهای واجب و مستحبی، گفتن "بسم الله الرحمن الرحیم"، سجده در خاک و انگشتر بر دست راست داشتن و زیارت اربعین از نشانه‌های افراد با ایمان است.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله خیل کثیری از عاشقان امام حسین (ع) در پیاده‌روی کربلا حضور می‌یافتند، افزود: امسال انتشار ویروس کرونا در جهان مانع برگزاری این راهپیمایی جهانی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه زیارت امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست، ادامه داد: امسال مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زمان مشخصی با خواندن زیارت اربعین عرض ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: به منظور حفظ سلامتی خود، خانواده و هموطنان در سراسر کشور زیارت اربعین در منازل برگزار می‌شود تا سلامتی مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری زیارت اربعین، گفت: مسلمانان جهان امسال هم زیارت اربعین باشکوهی را در خانه‌های خود رقم می‌زنند.

این مسئول بیان داشت: این مراسم از ساعت 10 صبح آغاز می شود تا در کنار خانواده عرض ارادت به ساحت امام حسین (ع) انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر