logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۷۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

عصبانیت امروز دشمن از اندیشه و فکر اسلامی است

عصبانیت-امروز-دشمن-از-اندیشه-و-فکر-اسلامی-است-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت:عصبانیت امروز دشمن از راه، ایده، اندیشه و فکر اسلامی است که نظام اسلامی با همین تفکر در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در گردهمایی و تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس و فعال در عرصه مبارزه با بیماری کرونا در زنجان، اظهار داشت: امامت به عنوان موتور محرکه و نقطه مرکزی اندیشه شیعه محسوب می‌شود که از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه فدکیه، امامت دانه‌های تسبیح را به هم متصل می‌کند.

وی رمز ماندگاری شیعه در برابر حکومت‌هایی همچون بنی‌امیه و بنی‌عباس و توطئه‌های جدید استکبار جهانی را امامت عنوان کرد و گفت: در دوران غیبت، امامت در قالب ولایت فقیه جامع‌الشرایط مبسوط ید، نظام اسلامی را به اهداف خود نزدیک کرده است.

امام جمعه زنجان بیان داشت: در هشت سال دوران دفاع مقدس نیز با محوریت ولایت فقیه بسیج مردمی در مقابل شرق و غرب شکل گرفت اگر چه دشمن با همه توان مالی، لجستیکی، نظامی و مستشاری به جنگ با نظام اسلامی آمده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس فقط نقش تبلیغی نداشت و به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل حضور می‌یافت، افزود:  روحانیت در نقش‌های فرمانده تیپ، فرمانده گردان و آرپیچی‌زن از نظر کمی و کیفی حضور جدی در دوران دفاع مقدس داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: امام راحل دور اندیشانه، ظریف، مدبرانه و بی‌نظیر دورترین احتمالات را در نظر می‌گرفت و در مقابل حرف و حدیث‌هایی که در خصوص جنگ بیان می‌شد امام فرمود:" ما یک لحظه پشیمان نیستیم".

وی گفت: به برکت مدیریت ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن قرار نگرفت و معنویت حاکم در جبهه‌های حق علیه باطل موجب شد تا امام فرمود:" در سنگرهای جبهه دعا و اشک بالاتر از مساجد بود.

امام جمعه زنجان گفت: عصبانیت امروز دشمن نیز از راه، ایده، اندیشه و فکر اسلامی است که نظام اسلامی با همین تفکر در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

وی ادامه داد: در 42 سال گذشته نظام اسلامی با تمام قدرت پنجه در پنجه در برابر بزرگترین استعمارگر دنیا که دارای خصلت امپریالیستی است، ایستادگی کرده است.

امام جمعه زنجان برضرورت خواندن وصیت‌نامه شهدا تاکید کرد و گفت: باید دین خود را نسبت به شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس ادا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به وجود استدلال‌های بیشمار در خصوص اربعین حسینی، افزود: حضور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در اربعین اول موضوعیت دارد.

وی یکی از نشانه‌های مومن را خواندن زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: پیاده‌روی 20 میلیونی مردم در روز اربعین مقدمه، تمرین و آمادگی برای حکومت جهانی بقیه‌الله اعظم است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تعریف خاطراتی از شهدا و رزمندگان طلبه زنجانی، اظهار داشت: علما با روحیه‌دهی به رزمندگان، آنها را برای حضور در عملیات‌های مختلف آماده سازی کرده و خود نیز در عرصه‌های دفاعی حضور جدی داشتند.

سردار جهانبخش کرمی ادامه داد: جایگاه روحانیت در دوران مختنلف و رهبری مردم در انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی به برکت دلاور مردی‌های رزمندگان و روحانیون در اوج عزت و قدرت قرار داشته و کمر همه قدرت‌های مستکبر را شکسته است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر