logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۷۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

یادآوری و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس نباید به یک هفته ختم شود

یادآوری-و-تجلیل-از-رزمندگان-دفاع-مقدس-نباید-به-یک-هفته-ختم-شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس یک گنج که باید از آن به خوبی نگهداری شود و در این راستا تجلیل و یادآوری رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس نباید به یک هفته، ختم شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه آمده است که جهاد در راه پروردگار و دین، دری از درهای بهشت است که هر کسی سعادت این را ندارد که از این درها عبور کند.

وی تصریح کرد: هر کس بدون عذر این جهاد را ترک کند، قانون الهی و قانون طبیعت بر تن او لباس ذلت می‌پوشاند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه دستاوردهای مهمی در 8 سال دفاع مقدس نصیب ملت ایران شد، خاطرنشان کرد: ما شروع‌کننده جنگ تحمیلی نبودیم و این دشمنان بودند که ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از زمین، هوا و دریا به کشور ما هجوم آوردند اما این حملات با رهنمودهای به موقع و مدبرانه امام راحل به نتیجه نرسید.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی 2 راه بیشتر نداشتیم، گفت: یا باید تسلیم دشمن می‌شدیم و یا باید مقاومت می‌کردیم.

وی افزود: تمام نیروهای جهادی و مردمی و نیروهای داوطلب، شمشیر و اسلحه به دست گرفتند تا ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمنان نیفتد.

آیت‌اله خاتمی اظهار داشت: نقش بی‌بدیل رهبری لملم خمینی(ره) در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، وصف‌ناپذیر است زیرا ایشان مسائل را از عمق می‌دیدند و با آگاهی و بصیرت با آن‌ها مقابله می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما با کمترین امکانات، توانستیم خرمشهر را در ۴ روز، فتح کنیم و به پیروزی برسیم و نیز هدف دشمن در آن زمان و زمان حال، ساقط کردن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بود که نیروهای مجاهد این اجازه را به دشمن ندادند و امروز هم نخواهند داد.

امام جمعه زنجان با اشاره به 5 مهرماه، سالروز عملیات ثامن‌الائمه، گفت: ثامن‌الائمه، اولین عملیات بعد از خلع بنی‌صدر به دستور امام راحل بود که در آن به فرموده امام که حصر ابادان باید شکسته شود، نیروهایی مانند لشکر ۷ خراسان و سپاه و نیروهای داوطلب بعد از یک سال، حصر آبادان را شکستند.

وی افزود: 150 کیلومتر از خاک ایران در این عملیات، آزاد و 2 هزار ۵۰۰ نیروی دشمن نیز اسیر شدند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر