logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۷۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان:

هدف دشمن از تحریف دفاع مقدس، سلب هویت جوانان است

هدف-دشمن-از-تحریف-دفاع-مقدس،-سلب-هویت-جوانان-است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: بیشترین مواجهه با تحریف دوران دفاع مقدس در بُعد نرم‌افزاری بوده و تمام تلاش دشمن و استکبار جهانی با تحریف دفاع مقدس این است که هویت اصلی نسل جوان را از او سلب کند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بخش اعظم بروز 8 سال دفاع مقدس در حوزه جنگ سرد، سخت و نظامی بوده و لوازم و شرایط خاص خود را داشت اما امروز در گام دوم انقلاب اسلامی، بیشترین دفاع و مواجهه ما در بُعد نرم و به‌ویژه هویتی است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به عنوان یکی از عقلانی‌ترین تدبیرهای نظام اسلامی در بستر بروز هویت دینی و انقلابی بوده که دارای آثار و برکات مادی و معنوی زیادی بوده است.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه این جریان هنوز هم ادامه دارد، تصریح کرد: آثار این فرهنگ فاخر تاکنون چه در داخل ایران اسلامی و چه در خارج از مرزها قابل مشاهده است.

** دفاع مقدس، یکی بسترهای صدور انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دفاع مقدس، یکی از بسترهای صدور انقلاب اسلامی در مقابل فرهنگ و تمدن غرب به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هرچند جنگ‌ها به لحاظ ظاهری، سخت، شکننده و خانمان‌سوز هستند، افزود: اما دفاع مقدس به دلیل روح انسانی ایمانی حاکم بر این پدیده به عنوان زمینه‌ای برای رشد و تعالی انسان به شمار می‌رود که زمینه‌های این رشد کماکان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به ما نشان داد که می‌شود به خودباوری رسید، روی پای خود ایستاد و در کنار دفاع از وطن و سرزمین، معنویت و خدا را هم در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: انسان‌های آزاده در دوران دفاع مقدس توانستند با توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع)، یک تهدید را به فرصت تبدیل کنند و به همین خاطر، ابعاد مختلف داخلی، بین‌المللی، هویتی، معنوی، بسیج‌کنندگی و الگوگیری این واقعه و پدیده، خیلی گسترده است که باید به آن توجه کرد.

** دفاع مقدس به میزان عظمتش، تحریف هم دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دفاع مقدس به همان میزانی که عظمت و سازندگی داشته و حرکت‌دهنده و رُشد دهنده است به همان میزان نیز دشمنان از این جریان و حرکت عظیم و سرمایه بزرگ می‌ترسند و در صدد تحریف آن هستند.

وی با بیان اینکه گاهی تحریف به این معناست که اجازه ندهند این پدیده بزرگ، وارد زندگی نسل‌های آینده شده و به نوعی نسل‌های بعدی این پدیده را فراموش کنند، اظهار داشت: هر چقدر از یک تاریخی در اذهان، فاصله گرفته شده و آن زمان و تاریخ گفته و مرور نشود، نسل‌های بعدی از گذشته خود غافل می‌شوند و به فراموشی سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه قسمت دیگر تحریف، ایجاد شک و شبهه در آرمان‌های آن پدیده است، خاطرنشان کرد: بخش اعظم کار دشمنان انقلاب اسلامی، ایجاد تشکیک در هدف و آرمان‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند جنگ تحمیلی که با آن عظمت اتفاق افتاد و دفاعی که در برابر استکبار جهانی تحقق یافت را در حد درگیری بین 2 کشور مطرح کنند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه دفاع مقدس، آثار و برکات بسیار خوبی برای جامعه داشت، ابراز کرد: ضرورت توجه به مرور تاریخ و هدف دفاع مقدس می‌تواند هم از فراموش شدن آن و هم تحریف شدن این واقعه جلوگیری کند.

** روایت دفاع مقدس باید در عین درایت باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای تقابل با فراموشی و تحریف دفاع مقدس در چند لایه باید کار شود، گفت: یکی از لایه‌ها بازماندگان دفاع مقدس یعنی رزمندگان، جانباران، آزادگان و ایثارگران هستند که شاهد ماجرا بودند و امروز به یادگار مانده‌اند.

وی اظهار داشت: حرکت و ظرفیت عظیم دفاع مقدس می‌تواند از طریق این عزیزان به نسل جوان امروزی و نسل‌های آینده انتقال پیدا کند که نقش رسانه در این راستا بسیار مهم است که باید به مدد و کمک بازمنادگان دوران دفاع مقدس بیایند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: آثار قلمی، خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان دیروز باید تبدیل به متن شده و در قالب آثار متنی و هنری مختلف به عرصه بروز و ظهور برسد تا نسل‌های آینده از این طریق از گذشته خود آگاه شوند.

وی تاکید کرد: گاهی تاثیری که یک اثر هنری دارد شاید در گفتار نباشد که از این جهت، رسانه و هنر باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به کمک بازماندگان بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مسئولیت مبلغان و راویان دفاع مقدس را سنگین توصیف کرد و گفت: وضعیت و رسالت مبلغان و راویان دفاع مقدس هم در بُعد سخت و دفاعی و هم در بُعد نرم‌افزاری و سیره شهیدان و ایثارگران است که هم باید روایت درست داشته باشند و هم روایت در عین درایت را باید پیگیر باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع روایتی، حرکت‌دهنده نبوده و نمی‌تواند الگو باشد، افزود: باید روایتی از تاریخ دفاع مقدس، عرضه شود که نسل جوان در حال حاضر رسالت و مسیر اصلی خود را پیدا کرده و بتواند در عصر خودش متناسب با شرایط موجود، مسیر را طی کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر