logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۷۴۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در نشست خبری:

مرحله نهایی دومین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج دوم و سوم مهرماه برگزار می‌شود

مرحله-نهایی-دومین-رویداد-تولیدمحتوای-دیجیتال-بسیج-دوم-و-سوم-مهرماه-برگزار-می‌شود
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج از برگزاری مرحله نهایی دومین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج طی روزهای دوم و سوم مهرماه خبر داد.

به گزارش موج رسا;نشست خبری مرحله نهایی دومین رویداد سراســـری تولید محتوای دیجیتال بســـیج با حضور «مسلم معین» رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

معین در ابتدای این مراسم اظهار داشت: فضای مجازی کشور امروز در موضوعات مختلف به یک بستر برای بیان نظرات و ارتباطات اجتماعی، تعاملات اقتصادی و تبادلات و فعالیت های رسانه ای تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه رویارویی های عملیات روانی ابعاد مختلفی دارد، افزود: یک بخشی از این موضوع در فضای مجازی تعریف می‌شود، بخشی دیگر نیز در حوزه ایجاد بسترهای جدید اقتصادی است که در قالب سرویس های گوناگون در فضای مجازی ایجاد می‌شود، بخش دیگر هم تولیدات تخصصی و چند رسانه‌ای است که در لایه های فضای مجازی تعریف می‌شود که تولیدات تخصصی مثل انیمیشن ها، بازی‌ های رایانه ای و... هستند که به نوعی موجب پرورش فکر می شوند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه متاسفانه لایه های مختلف فضای مجازی کشورمان به خارج از کشور وابسته است، گفت: ما هزینه های بسیاری متحمل و متقبل شدیم تا استقلال مرزهای کشور حفظ شود، اما متاسفانه در حوزه استقلال سایبری غافل شده ایم و بهتر است اراده ای درخور برای خودکفایی فضای مجازی در کشور هم به وجود آید.

 

 

وی با اشاره به این موضوع که در حوزه زیرساخت، سرویس و خدمات نیز وابستگی ها مشاهده می‌شود و بسیاری از اپلیکیشن ها غیر بومی است، اظهار کرد: اصلی ترین مشکلی که در این حوزه وجود دارد این است که عدم امنیت روانی و اقتصادی در فضای مجازی وجود دارد.

 

در رویداد اول 80 محصول موفق استخراج شد

معین افزود: اگر سرویس های خارجی دسترسی ما را قطع کنند بسیاری از اقشار مختلف متضرر می‌شوند به خصوص بسیاری از کارگاه ها و بنگاه‌های اقتصادی که بیشتر کارشان در بستر پیام رسان های خارجی صورت می‌گیرد دچار ایراد و اختلال خواهند شد لذا باید فعالان فضای مجازی در داخل کشور شناسایی و حمایت شوند تا بتوانند ایده های خود را با سیر مراحل علمی و تخصصی به محصول تبدیل کنند.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به برگزاری اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج در فضای مجازی و دیجیتال گفت: دو سال پیش اولین رویداد تولید محتوای تخصصی بسیج را رونمایی کردیم و حدود ۳۵۰ نفر در قالب 118 تیم از سراسر کشور حضور پیدا کردند و با هم رقابت کردند و این ۳۵۰ نفر در سه حوزه مختلف بازی های موبایلی، نرم افزارهای موبایلی و انیمیشن به رقابت تولید و محتوا پرداختند؛ویژگی این رقابت ها در این بود که این تیم ها قبل از رقابت از سوژه های رقابت مطلع نبودند و در واقع بعد از شروع ماراتن از سوژه مورد نظر مطلع شدند و بعد رقابت کردند.
 
 
وی با اشاره به دستاوردهای این رویداد دیجیتالی و مجازی عنوان کرد: حدود ۸۰ محصول موفق از رویداد اول استخراج شد که برخی از آن ها مثل بازی های موبایلی، بیمارستان مجازی و... در فروشگاه های آنلاین یافت می‌شود؛ سال ۹۸ تصمیم گرفتیم این رقابت در سراسر کشور برگزار شود؛ در حقیقت از نظر پهنه جغرافیایی و از نظر تعداد شرکت کنندگان این اقدام گسترده شد.
 
مرحله نهایی دومین رویداد تولیدمحتوای دیجیتال بسیج دوم و سوم مهرماه برگزار می‌شود
 
معین با عنوان این مطلب که می توان ‌دومین رویداد را بزرگترین رویداد تولید محتوا در جهان معرفی کرد، گفت: در دومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجتال بسیج  ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند، در این رویداد ۱۰۰ تیم جزو تیم های برگزیده بودند تیم‌هایی که در حوزه بازی و انیمیشن استاندارد لازم را از داورها دریافت کردند، ان شاالله در روزهای پیش رو در تاریخ دوم و سوم مهرماه مرحله نهایی این رویداد برگزار خواهد شد. تیم ها از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) حاضر و به رقابت خواهند پرداخت. لازم به ذکر است مجتمع ولیعصر(عج) محوطه و فضای باز و غیر مسقفی دارد که ان شا الله با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی این ماراتن برگزار خواهد شد.
 
رئیس سازمان فضای مجازی بسیج  اضافه کرد: در روز جمعه نیز مراسم تیم های برگزیده برگزاری می شود و از میان این تیم ها برترین ها انتخاب می شوند. محصولات تیم های برگزیده مورد حمایت قرار می‌گیرد و استعدادهای برتر هم بکارگیری خواهند شد.
 منبع: دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر