logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۷۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در گفت‌و‌گو با موج رسا مطرح شد؛

برترین اعمال ماه صفر از دیدگاه یک مرجع تقلید/ نحوست ماه صفر واقعی است؟

برترین-اعمال-ماه-صفر-از-دیدگاه-یک-مرجع-تقلید-نحوست-ماه-صفر-واقعی-است؟
یک مرجع تقلید گفت: اعمال مهمی برای ماه صفر مطرح است که خواندن نماز و دادن صدقه از مهمترین اعمال مطرح شده برای این ماه محسوب می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: ماه صفر به عنوان ماه دوم قمری است دارای ویژگی‌های خاصی است که مهمترین ویژگی آن قرار گرفتن اربعین امام حسین (ع) در این ماه است.

وی با بیان اینکه یکی از اعمال مورد تاکید در ماه صفر زیارت اربعین است، افزود: این زیارت به عنوان علامت ایمان محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید در خصوص مطرح کردن نحس بودن این ماه از سوی عده‌ای، گفت: هیچ زمانی نمی‌تواند نحس باشد مگر اینکه به اتفاقاتی که در آن ماه اتفاق افتاده است، نگاهی بیاندازیم.

آیت‌الله حسینی زنجانی بیان داشت: وقایع سنگینی همچون رحلت پیامبر گرامی اسلام، شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) موجب شده تا در آنزمان ماه صفر به عنوان ماهی سنگین توصیف شود.

وی خاطرنشان کرد:  یکی از اعمال مهم این ماه خواندن نماز است که در اول ماه خوانده می‌شود و در رکعت اول بعد از حمد 30 مرتبه سوره توحید و و در رکعت دوم پس از حمد 30 مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود

این مرجع تقلید صدقه را برای رفع بلا در ماه صفر ضروری دانست و گفت: تاکید ائمه اطهار (ع) صدقه دادن در اول هر ماه است که در ماه صفر نیز توصیه شده است.

آیت‌الله حسینی زنجان گفت: ایام مهمی همچون لیله الهریر و ورود کاروان اسرا به شام در ماه صفر اتفاق افتاده است که بر اهمیت این ماه افزوده است.//ن  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر