logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

کشفیات قاچاق چوب در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت

کشفیات-قاچاق-چوب-در-سال-گذشته-25-درصد-افزایش-یافت
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه فصول پاییز و زمستان، اوج زمان قاچاق چوب از این استان است، گفت: با اقدامات حفاظتی و تلاش‌های صورت‌گرفته، کشفیات قاچاق چوب در سال 98 افزایش 25 درصدی نسبت به سال 97 داشت.

سرهنگ رضا مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه جو روانی حاکم در سطح استان در پیشگیری از وقوع قطع و خرید و فروش درختان ممنوعه به‌گونه‌ای شده که افراد سودجو و فرصت‌طلب به راحتی نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش کرده و ترس از دستگیری، توقیف محموله و اخذ جرایم نیز تا حدود زیادی مانع از این امر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به دليل مشغله كارى در فصول بهار و تابستان به طور معمول، اوج زمان قاچاق چوب در اواخر پاييز و زمستان و در زمانی که درختان به خواب زمستانی می‌روند، اتفاق می‌افتد.

مهدیون افزود: در اين فصل به دليل عدم اشتغال حتى اگر نياز مالى و فقر عمومى را نیز در نظر نگيريم، گاهی افراد سودجو جهت رفع بيكارى و ماجراجويى، اقدام به قطع غيرمجاز و قاچاق چوب مى‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان در خصوص اینکه بیشترین میزان قاچاق از کدام منطقه اتفاق می‌افتد، گفت: شهرستان طارم و بخش قره‌پشتلو از توابع شهرستان زنجان در معرض قاچاق چوب قرار داشته و گونه‌های منطقه نیز عموماً از نوع گردو و چنار و در بعضی موارد نیز زالزالک، سنجد، اوجا و زبان گنجشک است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد با بهره‌گیری از تمام توان خود در جهت مبارزه با این پدیده شوم، اقدامات عملی و موثرتری را به مرحله اجرا بگذاریم.

مهدیون ضمن قدردانی از شهروندان فهیم و تمام دوست‌داران طبیعت که یگان حفاظت را در امر خطیر حفظ و نگهداری عرصه‌های طبیعی و منابع ملی یاری می‌کنند، ابراز کرد: از تمام کشاورزان، دامداران، ورزشکاران و سایر اقشار مردم که به نوعی در طبیعت و عرصه‌های ملی حضور دارند، تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف در خصوص قطع درختان، آتش‌سوزی، شخم، تخریب و تصرفات اراضی ملی، بلافاصله از طریق تلفن 1504 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت، رسیدگی شود. // آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر