logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۱۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در گفت وگو با موج رسا مطرح شد؛

اذعان مسئولان آب منطقه ای زنجان به ضد تولید بودن ابلاغیه وزارت نیرو/ ممنوعیت تخصیص آب به واحدهای تولیدی کشاورزی

اذعان-مسئولان-آب-منطقه-ای-زنجان-به-ضد-تولید-بودن-ابلاغیه-وزارت-نیرو-ممنوعیت-تخصیص-آب-به-واحدهای-تولیدی-کشاورزی
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تخصیص آب به واحدهای جدید تولیدی کشاورزی براساس ابلاغیه وزارت نیرو ممنوع است گفت: هر چند که میدانیم این ابلاغیه مخالف تولید است اما به دلیل تاکید وزارت نیرو در استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده تخصیص آب به واحدهای کشاورزی خارج از شهرک های صنعتی ممنوع است اظهار کرد: این ممنوعیت بر اساس دستورالعمل ابلاغیه وزارت نیرو طبق ماده ۲۷ و ۲۸ اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس نمی‌توانیم به واحد های مرغداری، دامداری و سایر واحدهای صنایع تبدیلی خارج از شهرک‌های صنعتی در حوزه کشاورزی تخصیص آب دهیم. 

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان عنوان کرد: در این بخشنامه تخصیص آب به مجتمع های زنجیره تولید در حوزه کشاورزی تاکید شده اما تخصیص آب به واحدهای تولیدی کشاورزی که زنجیره تولید ندارند و به صورت مجتمع نیستند ممنوع اعلام شده است. 

وی عنوان کرد: ممنوعیت تخصیص آب به اینگونه واحدهای کشاورزی در استان زنجان از سال گذشته ابلاغ شده و تا به امروز نیز این ابلاغیه در استان زنجان اجرا می‌شود. 

سرمستی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان نیز مطرح شده است افزود: استاندار زنجان نیز دستور دادند که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد ولی با این حال دستورالعمل از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده و اجرای آن در استان زنجان الزامی است. 

وی خاطر نشان کرد: هر چند که می دانیم این دستورالعمل بازدارنده بوده و مخالف تولید است اما این دستورالعمل از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است مگر اینکه اصلاحیه‌ای در خصوص اجرای آن انجام شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر