logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۰۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

تصمیمات شائبه‌دار اجازه سپاهپوش کردن شهر شور و شعور حسینی را نداد

تصمیمات-شائبه‌دار-اجازه-سپاهپوش-کردن-شهر-شور-و-شعور-حسینی-را-نداد
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تصمیمات شائبه‌دار برخی مسئولان اجازه سپاهپوش کردن پایتخت شور و شعور حسینی را در ایام محرم نداد.

عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ستاد پیشگیری از کرونای استان زنجان 16 روز قبل از برگزاری برنامه‌های ماه محرم اطلاعیه ای صادر کرده و دو روز مانده به ماه محرم از مواضع خود عقب‌نشینی کرد.

وی ادامه داد: عدم تصمیم‌گیری و ارائه شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید وضعیت را به گونه‌ای رقم زد که ورود هئیت‌های مذهبی و سمن‌ها برای سیاهپوش کردن شهر، به نحوی دچار مشکل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل در موضوع عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این بود که ستاد پیشگیری از کرونا سیاست روشنی در قبال عزاداری ارائه نداد و نامه نگاری‌های روزانه موجب ابتر ماندن سیاهپوش کردن شهر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بیان داشت: ارائه اطلاعیه‌های جدید ستاد کرونا به شدت روی تبلیغات میدانی تاثیرگذاشت و هیئت‌های مذهبی برای حفظ سلامت مردم مجبور به عقب‌نشینی شدند.

راشاد با بیان اینکه هر سال قبل از ماه محرم مسیرهای عزاداری اعلام و آماده سازی می‌شد، افزود: اطلاعیه‌های جدید ستاد کرونا موجب شد شهر همچون سال‌های گذشته سیاهپوش نشود.

وی ادامه داد: شهرداری نسبت به سیاهپوش کردن شهر اقدام کرده است اما موضوع آماده سازی شهر برای محرم نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر بوده و این موضوع متاسفانه تحت تاثیر برخی تصمیمات شائبه دار قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به فعالیت یک هزار هیئت مذهبی در استان زنجان، بیان داشت: باید هیئت‌های مذهبی اصرار و ورود جدی به این موضوع داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ]
متاسفانه این کار رو شهرداری باید انجام می داد چه کرونا باشد چه نباشد!!!
فرم ارسال نظر