logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود؛

نمایش شور و شعور حسینی زنجانی‌ها در ماه محرم/ امسال هیئت کجا برویم؟

نمایش-شور-و-شعور-حسینی-زنجانی‌ها-در-ماه-محرم-امسال-هیئت-کجا-برویم؟
مردم زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن نشان دادن شور حسینی، شعور را نیز در شب‌های ماه محرم به نمایش می‌گذارند.

به گزارش موج رسا; با وجود اینکه تنها سه روز از آغاز ماه محرم می‌گذرد اما پایتخت شور و شعور حسینی زنجان شور حسینی به خود گرفته و مراسم‌های مختلفی در فضای باز مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان در حال برگزاری است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم‌ها مورد توجه بوده و در بررسی‌های کشوری نیز رعایت هیئات مذهبی زنجان بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی با حضور در مراسم‌های ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ضمن به نمایش گذاشتن شور حسینی شعور را نیز به رخ می‌کشند.

*هیئت کجا برویم؟

هیئات مذهبی استان زنجان از جمله حسینیه اعظم زنجان با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده همه شرکت‌کنندگان از ماسک مراسم را در فضای باز این مجموعه هر شب از ساعت 9 شب برگزار می‌کند.

برنامه‌های این مسجد با سخنرانی حجت‌الاسلام محبی و مداحی حاج ولی‌الله کلامی، یوسف شبیری، مهدی رسولی،جواد رسولی، مرتضی حیدری، علیرضا بیگدلی، جلیل محمدی و سید محمود حسینی برگزار می شود.

برنامه‌های ماه محرم زینبیه اعظم زنجان نیز از ساعت 21:30 تا 23:30 برگزار و حجت‌الاسلام علی ناصر در این برنامه سخنرانی و حاج غلامرضا عینی فرد به مرثیه سرایی می‌پردازند.

هیئت موسی بن جعفر زنجان نیز برنامه محرم را در چهارراه امیر کبیر روبروی مسجد احمدیه در مدرسه امیر کبیر با مداحی استاد حاج جواد رسولی، عباس رسولی، رحیم کلانتری و حسین رسولی برگزار کرده و ویژه برنامه ماه محرم هیئت ثارالله زنجان نیز در محوطه گلزار شهدای پایین زنجان با مداحی حاج مهدی رسولی برگزار می‌شود.

مراسم مسجد باب الحوائج زنجان نیز با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی با سخنرانی شیخ جواد پور احمد و با مداحی مصطفی احمدی در فضای باز این مسجد برگزار می‌شود.

مراسمی نیز در جوار شهدای گمنام منطقه زنجان از سوی هیئت داعیان کمیل با نوای علیرضا حاجیلو و حسن امامی برگزار می‌شود.

هیئات مذهبی مختلفی در شهر زنجان فعالیت دارند که برنامه‌های خود را مطابق پروتکل‌های اعلامی برگزار می‌کنند و مردم نیز با رعایت فاصله اجتماعی در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

*احیای روضه‌های خانگی در زنجان

در ابتکاری نو، روضه‌های خانگی نیز در درب منازل شهدای شهر زنجان با نوای حاج مهدی رسولی عصر هر روز در یک محله برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم‌های هشتم و یازدهم محرم نیز در زنجان منتفی شده است و قرار است رزمایش بزرگ مواسات، همدلی و کمک مومنانه با توزیع بیش از 11 هزار بسته معیشتی در میدان انقلاب زنجان به یاد علمدار کربلا در هشتم محرم توزیع شود.

به دلیل شیوع بیماری کرونا، زنجان از پذیرش میهمانان خودداری کرده است و حسینیه اعظم امسال هیچ میهمانی را پذیرش نمی‌کند.

 

*پویش‌های محرم در زنجان

از پویش‌های راه‌اندازی شده در ماه محرم امسال پویش نذر ماسک است که برخی از هیئات مذهبی و گروه‌های جهادی این پویش را راه‌اندازی کرده‌اند.

پویش ما ملت امام حسین (ع) هستیم از دیگر پویش‌هایی است که مورد توجه مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان قرار گرفته است.

مردم زنجان همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی منع شده‌اند و قرار است در قالب رزمایش کمک مومنانه نذورات مردمی به صورت بسته‌های معیشتی و یا غذای بیرون بر در بین مردم و نیازمندان توزیع شود.

پویش ایران همدل نیز به همت بهزیستی از عید سعید غدیر آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد که در قالب این پویش، کمک هزینه معیشت، تهیه و توزیه اقلام کمک آموزشی و نوشت افزار و وسایل بهداشتی و درمانی و داروئی در نظر گرفته شده است.

پویش نذر خون نیز در این ایام مورد توجه بوده و قرار است در قالب این پویش که با شعر فرهنگ حسینی و نذرعاشقان برگزار شده است، مردم در ماه‌های محرم و صفر با اهدای خون خود برای نجات بیماران نیازمند اقدام کنند.

محرم امسال اگر چه در تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفت اما مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان با شرکت در پویش‌های مختلف اجازه نمی‌دهند تب عزاداری برای کربلائیان کاهش یابد و امسال با شکوهتر از سال‌های گذشته این مراسم‌ها با نمایش شعور حسینی برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر