logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۶۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

غدیر لنگرگاه جهان اسلام است/ مدافعان حرم، تربیت یافتگان غدیری امام راحل هستند

غدیر-لنگرگاه-جهان-اسلام-است-مدافعان-حرم،-تربیت-یافتگان-غدیری-امام-راحل-هستند
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: غدیر لنگرگاه جهان اسلام است بدون غدیر خم ثباتی در اسلام باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک عید سعید غدیر، اظهار داشت: عید سعید غدیر خم به عنوان لنگرگاه جهان اسلام، متصل‌کننده نبوت و ولایت بوده و بقای اسلام به غدیر است.

وی افزود: به این دلیل که غدیر لنگرگاه جهان اسلام است بدون غدیر خم ثباتی در اسلام باقی نمی‌ماند و نبوت ابتر می‌شد، غدیر آمد تا ولایت، خدا محوری، الهی فکر کردن و الهی زیستن در جامعه تثبت و ماندگار شود.

این کارشناس مسائل مذهبی و سیاسی بیان داشت: غدیر درس‌های فراوانی به جامعه اسلامی دارد چرا که زمانی که پیامبر گرامی اسلام رسانه‌ای در اختیار نداشت و هیچ سیستم صوتی و تصویری اختراع نشده بود با ابتکار مدیریتی مافوق تصور این رسالت بزرگ را به انجام رساندند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام زمان بعد از حج و مکانی به نام غدیر را که همه زائران در آن مکان از یکدیگر جدا می‌شدند برای ابلاغ این دستور الهی برگزید، افزود: حضرت محمد (ص) در چنین مکان و زمان مهمی ولایت حضرت امیر را اعلام کردند و بعد از 2 دو ماه هنگامی که همه زائران حج به منازل خود برگشتند همه بلاد اسلامی از این موضوع مطلع شدند.

حجت‌الاسلام بگیدلی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام با زمان شناسی، موقعیت شناسی دستور الهی را به مردم ابلاغ کرده و ولایت حضرت علی (ع) را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر چه غدیر در مدینه مظلوم واقع شد اما همه مردم در شهرها و توابع جهان اسلام از این موضوع آگاه شدند، افزود: زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، شناخت موقعیت‌های اجتماعی و مدیریت مسئله در پیام غدیر نهفته است.

این کارشناس مسائل مذهبی و سیاسی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با درک عمیق مسئله غدیر انقلاب اسلامی را تشکیل و به گونه‌ای جامعه اسلامی را تربیت کردند که گهواره‌ای‎های آن روز، امروز مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به مفاهیم بلند خطبه غدیر، گفت: جامعه‌شناسی، توحید شناسی، ولایت و امامت شناسی در این خطبه نهفته است اگر چه به این مسائل کمتر پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام از فرصت غدیر فرصت برای معرفی ولی زمان استفاده کرده و رسالت خود را به اتمام رساندند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر