logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۶۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

انتخاب ۱۶ مسجد زنجان برای اجرای طرح تحول اجتماعی

انتخاب-۱۶-مسجد-زنجان-برای-اجرای-طرح-تحول-اجتماعی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مردمی سازی تبلیغ از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است چرا که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته‌اند، موفقیت چشمگیر بوده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از اول تیرماه آغاز و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرایی می‌شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است که برای تبلیغ اسلام ناب در برابر تفکرات اسلام آمریکایی و اسلام تحجر فعالیت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیز سازمان تبلیغات اسلامی برنامه داشته و با تحول خواهی در امر تبلیغ دین برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

 

*تحول نیازمند پشتوانه فکری عظیمی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: تحول نیازمند پشتوانه فکری عظیمی است که باید این سازمان در مباحث فکری و شیوه‌های تبلیغ نوین تغییر و تحول را تجربه کند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: مردمی سازی تبلیغ از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است چرا که در هر عرصه‌ای که مردم حضور داشته‌اند، موفقیت چشمگیر بوده است.

وی گفت: مردم باید مبلغ دین بوده و در دفاع از دین که تا کنون نیز اینگونه بوده است، پیشگام بوده و اقشار مختلف در این زمینه فعالیت کنند.

این مسئول افزود: مردم باید تعقل درستی از دین داشته و در جامعه نسبت به تبلیغ دین اقدام کنند که در نگاه مردم سالاری حضرت امام خمینی(ره) نیز اینگونه بیان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: با انتشار ویروس کرونا، مساجد و هیئت‌های مذهبی داوطلبانه فعالیت‌های خود را تعطیل کردند اما با تعطیلی نماز جماعت جوانان پایگاه‌های سلامت را راه‌اندازی کرده و نسبت به ضدعفونی کردن محلات اقدام کرده و در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه اقدام کردند.

 

* مساجد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند

حجت‌الاسلام احمدی از باز بودن مساجد استان برای قرائت نماز خبرداد و گفت مساجد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی افزود: هنوز برای برگزاری مراسم‌های عزا در مساجد مجوزی ارائه نشده است و هیچ تجمعی در مساجد برگزار نمی‌شود.

این مسئول تصریح کرد: ۱۶ مسجد در استان زنجان برای اجرای طرح تحول اجتماعی انتخاب شده‌اند که در صورت موفقیت این تعداد افزایش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآورشد: در حوزه درمان و ایتام زنجان کارنامه خوبی دارد که باید در زمینه مباحث اجتماعی نیز گام‌های مطلوبی برداشته شود.

حجت‌الاسلام احمدی از فعال کردن جلسات قرآنی در منازل خبرداد و گفت: امسال ۳۰۰ جلسه قرآنی در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی افزود: حاشیه شهر زنجان بیشتر از روستاها نیازمند توجه است و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تابستان امسال در این مناطق اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: همانگونه که از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ضدعفونی معابر و حاشیه شهرها و توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه استفاده شد، با طرح هر هیئت یک محله نیز مشکلات حوزه‌های اجتماعی حل می‌شود.

 

*آماده سازی اساسنامه مجمع خیرین فرهنگ قرآنی زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: اساسنامه مجمع خیرین فرهنگ قرآنی آماده سازی شده و در صورت اجازه ستاد کرونا جلسات آن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی از فعالیت مروجان وقف خبر داد و گفت: برنامه‌های مروجان وقف نیز بعد از اتمام ویروس کرونا پیگیری می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر