logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۶۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

15 خرداد مقدمه‌‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود/ ضرورت آشنایی نسل جوان با 15 خرداد

15-خرداد-مقدمه‌‌ای-برای-نهضت-انقلاب-اسلامی-بود-ضرورت-آشنایی-نسل-جوان-با-15-خرداد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 15 خرداد به عنوان روز عظیم مقدمه‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود که نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 15 خرداد به عنوان یک روز تا ابد عزا عمومی از سوی امام خمینی (ره) اعلام شد و هر ساله این روز گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در سال 1342 با وقوع قیام خونین 15 خرداد، بذر، ریشه و جرقه اولیه انقلاب زده شد و از آن به بعد هر سال این حرکت و شهادت جمعی از هموطنان موجب شد تا نهال انقلاب رشد کرده و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی برسد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: 15 خرداد سرآغاز نهضت مقدس امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است که مقدمه‌ای برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (ع) خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: در سحرگاه 15 خرداد ماموران رژیم پهلوی امام را دستگیر کردند و زمانی که این خبر به مردم پیشوای ورامین که در حال عزاداری به مناسبت ماه محرم بودند، رسید، از همان زمان شعارهای مرگ بر شاه، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آغاز شد.

حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: وقتی ساواک و نیروهای نظامی شاهنشاهی خبر اعتراض مردم ورامین را شنیدند، شروع به تیراندازی به طرف مردم کردند که این امر موجب شهادت برخی از هموطنان در پیشوا و ورامین شده و همین خون‌ها مقدمه‌ای برای رشد انقلاب شد.

وی افزود: پس از این اتفاق مردم شهرهای قم و تهران به پا خواسته و به سایر شهرها تسری یافت و از همین روز مرگ رژیم شاهنشاهی که وابسته به غرب و شرق بود و منافع مادی، دین و ایدئولوژی مردم را در خطر قرار داده بود که امام تذکر جدی و اعتراض به این موضوع را اعلام کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: همان نسل بزرگ شده و در پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرده و در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند که ضروری است چنین روزی عظیمی که مقدمه‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود، به بوته فراموشی سپرده نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت تبیین شخصیت امام خمینی (ره) به نسل امروز و فردای جامعه تاکید کرد و گفت: این روز به عنوان سرآغاز انقلاب اسلامی که انفجار نور بود گرامیداشته می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: 15 خرداد در ماه محرم اتفاق افتاد که منشا این انقلاب نیز از عاشورای امام حسین (ع) منشا گرفته است و قطعا با وجود توطئه های دشمنان از بین نمی‌رود.

وی افزود: مردم ایران هم منتظر بوده و هم امیدوار هستند که این امر موجب به پیش بردن کشتی انقلاب می‌شود و با وجود مقام معظم رهبری این راه ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ضروری نسل جوان را با 15 خردادها و شخصیت امام خمینی (ره) آشنا کرد که امروز فضای مجازی فرصت مناسبی را در این زمینه به وجود آورده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر