logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

انعکاس”بندر تاریخی لافت”+تصاویر

انعکاس”بندر-تاریخی-لافت”+تصاویر

روستای تاریخی لافت از روستاهای برتر گردشگری ایران است که در شمال‌غربی جزیره قشم و شرق جنگل دریایی حرا واقع شده است. طبق تقسیمات سیاسی این روستا یکی از مراکز جمعیتی دهستان سلخ در شهرستان قشم، در استان هرمزگان می باشد.

به گزارش موج رسا; به نقل از هرمز؛ روستای تاریخی لافت از روستاهای برتر گردشگری ایران است. این روستا در شمال‌غربی جزیره قشم و شرق جنگل دریایی حرا واقع شده است. طبق تقسیمات سیاسی این روستا یکی از مراکز جمعیتی دهستان سلخ در شهرستان قشم، در استان هرمزگان است. آب و هوای این روستا در تابستان‌ها بسیار گرم و مرطوب است و در زمستان‌ها تنها کمی از گرمای هوا کاسته می‌شود. هوای این منطقه بسیار شرجی است و غیربومی‌های این منطقه تنها در ماه‌های سرد سال می‌توانند رطوبت بالای آن را تحمل کنند.

خانه‌های این روستا همگی حیاط مرکزی و بادگیر دارند. این بادگیرها در اندازه‌های مختلف ساخته شده و روستای لافت را به بندر بادگیرها تبدیل کرده است. هر چند سال یک بار خانه‌های روستا به روش‌های سنتی مرمت می‌شود و به همین دلیل این روستا شکل اولیه‌ی خود را حفظ کرده است. به دلیل آب و هوای بسیار گرم و رطوبت بالای این منطقه، معماری خانه‌ها به‌ گونه‌ای است که علاوه بر حفظ زیبایی و ارزش معماری، متناسب با شرایط سخت اقلیمی باشد. معماری روستای لافت، با ترکیب اتاق‌ها و راهرو‌ها و اتصال آن‌ها به حیاط، شبیه معماری نواحی مرکزی و کویری ایران است.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر