logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی‌زنجانی:

مومنین فرصت شب‌های قدر را از دست ندهند/ بخشش گناهان، حوائج و رفع بلایا را از خداوند بخواهیم

مومنین-فرصت-شب‌های-قدر-را-از-دست-ندهند-بخشش-گناهان،-حوائج-و-رفع-بلایا-را-از-خداوند-بخواهیم

آیت‌الله حسینی زنجانی با اشاره به فضیلت شب های قدر گفت: مردم فرصت شب‌های قدر را از دست ندهند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره فرارسیدن شب‌های قدر، اظهار کرد: امیدواریم که خداوند توفیق عبادت و بندگی را به همه ما در این ماه مبارک بدهد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان شهر الله است و این ماه منتسب به خداوند است، ابراز کرد: البته ذات اقدس الهی از جسمیت و اینکه بگوییم ماه خدا، شهر خدا و یا خانه خدا منزه است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بیان شهر الله ازنظر ادبی اضافه تشریفیه است، تصریح کرد: این ماه چون منتسب به خداوند است شرافت، کرامت، احترام دارد.

وی با بیان اینکه شب قدر یکی از تجلی گاه اسم ارحم‌الراحمین است، ادامه داد: یعنی خداوند متعال شب قدر را که قرآن در این شب نازل‌شده است و به برکت قرآن شب قدر شده است، فرصتی قرار داده تا انسان‌ها از این فرصت‌ها استفاده کنند و سرنوشت خودشان را اگر خدایی نکرده در ردیف اشقیا هستند تغییر داده و در ردیف سعادتمندان قرار گیرند.

آیت‌الله حسینی زنجانی با بیان اینکه یکی از موجباتی که لیله‌القدر را خداوند قرار داده است به دلیل رحمان و رحیم بودن خداوند است، عنوان کرد: تجلی رحمان و رحیم بودن خداوند در این روز عبارت است از اینکه خداوند گناهان انسان را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید در شب‌های قدر توبه کنید که من توبه شمارا می پذیرم، افزود: اگر در شب‌های جمعه دعای کمیل با خلوص نیت خوانده شود خداوند گناهانتان را می‌بخشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند بر اساس مبنای فضل ما را به سمت خود می‌کشد، ابراز کرد: ماه مبارک رمضان برای حرکت به سمت خداوند یک فرصت و شب‌های قدر فرصت اندر فرصت است یعنی ما باید از این زمان‌ها حداکثر استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه ما باید از این فرصت‌ها بخشایش گناهان خود و حوائج و رفع بلایای را از خداوند بخواهیم، تصریح کرد: در دعای کمیل آمده است: پروردگارا آن گناهانی که موجب نزول نقمت و بدبختی و مرض است، ما را عفو کن.

آیت‌الله حسینی زنجانی بیان کرد: در دعای کمیل آمده است پروردگارا آن گناهانی که باعث پشیمانی می‌شود را بر ما عفو کن؛ پروردگارا آن گناهانی که باعث می‌شود  پرده‌های عصمت پاره شود از آن گناهان نیز ما را حفظ کن؛ پروردگارا ما را از آن گناهانی که مرگ زودرس را می‌رساند ببخش.

وی بیان اینکه چرا در این دعا می‌فرماید مرگ زودرس، عنوان کرد: برای این‌که انسان توفیق دعا و توبه را پیدا کند و وصیت کند و با آمادگی به دیار باقی برود همه این‌ها در اثر شب‌های قدر و شب‌های جمعه که فرصت‌های الهی است به دست می‌آید.

این عالم دینی خاطرنشان کرد: خداوند در این ماه ما را به سر سفره خود دعوت کرده است و با غفران و رحمت، برآورد حوائج از ما پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه از خداوند می‌خواهم که توفیق شب احیا شامل حال ما بشود و دعا کنیم،  ابراز کرد: از خداوند می‌خواهم از این بالای عظیم که همه جهان به آن مبتلا شده و یکی از نشانه‌های ظهور است، پیروز بیرون آورد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر