logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۶۰۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با تعطیلی مساجد انجام می‌شود؛

پخش زنده مراسم احیا از طریق آدرس صفحات مجازی هئیت‌های مذهبی زنجان

پخش-زنده-مراسم-احیا-از-طریق-آدرس-صفحات-مجازی-هئیت‌های-مذهبی-زنجان

مراسم احیای شب‌های ماه رمضان به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و زنجان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; برنامه برخی هئیت‌های مذهبی استان زنجان به مناسبت شب‌های قدر از طریق شبکه‌های پیام رسان در فضای مجازی پخش می‌شود و قرار است بر اساس مصوبات جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شده است، برنامه احیای شب‌های ماه رمضان به صورت محدود برگزار شود.

به این دلیل که هرگونه تجمع می‌تواند عامل نشر ویروس کرونا باشد، بازگشایی مساجد بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا انجام می‌شود.  

مساجد بزرگی همچون حسینیه اعظم زنجان، هئیت ثارالله و مسجد جامع زنجان که هر ساله میزبان خیل عظیمی از روزه‌داران در شب‌های احیا هستند برنامه‌های خود را به صورت زنده از طریق لایو اینستاگرام برگزار می‌کنند.

بر اساس جلسه برگزار شده با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان قرار است تعداد معدودی از مساجد استان زنجان در سه شب احیای شب‌های ماه رمضان بازگشایی شود.

مساجد شهرستان‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود و با توجه به این زنجان هنوز در وضعیت قرمز از نظر شیوع بیماری کرونا قرار دارد، بازگشایی مساجد منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

برنامه احیای شب‌های ماه رمضان از ساعت 11 تا یک بامداد خواهد بود و از حضور کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند جلوگیری می‌شود.

برنامه احیای شب‌های قدر در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان نیز برای استفاده مردم زنجان از شبکه اشراق پخش می‌شود.

برنامه هئیت ثارالله زنجان نیز از صفحه مجازی این هئیت از طریق اینستاگرام از ساعت 11 شب برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حسینیه اعظم زنجان با سخنرانی و دعا خوانی حضرت آیت‌الله حاج سید محمد حسینی زنجانی و ذکر مصیبت حاج مرتضی حیدری برگزار می‌شود.

این مراسم در شب نوزدهم ماه رمضان از ساعت 30 بامداد برگزار و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام حسینیه اعظم زنجان پخش می‌شود.

همچنین مراسم احیای شب ماه رمضان در مسجد جامع زنجان نیز از طریق شبکه اشراق، صفحه آپارات،صفحه اینستاگرام این مسجد و کانال رسمی آیت‌الله حسینی زنجانی پخش می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر