logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۵۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر در گفت‌وگو با موج رسا:

نمی‌شود با تخیل، روزه گرفتن در این شرایط را مضر اعلام کرد/ رمضان ماهی برای آرامش و لطافت روح و جسم است

نمی‌شود-با-تخیل،-روزه-گرفتن-در-این-شرایط-را-مضر-اعلام-کرد-رمضان-ماهی-برای-آرامش-و-لطافت-روح-و-جسم-است

امام جمعه ابهر گفت: فتوای روزه اینگونه است که اگر روزه گرفتن به شخصی واقعا ضرر داشته باشد روزه گرفتنش حرام است اما نمی‌شود با تخیل گفت که روزه گرفتن ضرر دارد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، برکت، میهمانی خداوند متعال، ضیافت‌الله و هیچ ماهی به عظمت این ماه نیست.

وی افزود: در دعای آخر ماه شعبان آمده است "خداوندا اگر تا کنون ما را نیامرزیده‌ای، از این به بعد بیامرز"، چرا که باید پاک شده و بر در میخانه حرکت کنیم، ماه مبارک رمضان ماه عشق، زیبایی و صفا بوده و باید طواف کرده و لباس احرام از گناهان و پلشتی‌ها پوشیده و پاک و طیب وارد این ماه شد.

امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: خداوند متعال صا قرار داده است و اگر کسی اسرار روزه را بداند شیفته شده و برای گرفتن روزه دلش پر می‌زند.

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: روزه گرفتن انسان را فرشته منش کرده و زندگی او را سالم و زلال می‌کند.

وی گفت: امرزه اگر رسانه‌های غربی و اپوزیسیون‌های داخلی و کسانی که اصلا با روزه و رمضان ارتباطی ندارند در فضای مجازی و رسانه‌های خود مطرح می‌کنند که کسانی که بیماری کرونا گرفته‌اند روزه بگیرند ضرر دارد، بیراهه را به مردم نشان می‌دهند.

 این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: با وجود برنامه‌های رسانه‌های غربی برای عدم روزه گرفتن مردم، پزشکان متدین از جمله مرندی و لنکرانی دو وزیر بهداشت کشور معتقدند هستند که روزه گرفتن بدن را آماده کرده و نظم می‌دهد.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: روزه گرفتن از دیدگاه پزشکان متخصص و متدین هیچ ضرری ندارد مگر اینکه شخص مریضی توانایی روزه گرفتن را نداشته باشد.

وی گفت: آنطوری که در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود روزه گرفتن مشکلی ندارد و از اول تاریخ فتوای روزه تغییر نکرده است.

امام جمعه ابهر بیان داشت:  فتوای روزه اینگونه است که اگر روزه گرفتن به شخصی واقعا ضرر داشته باشد روزه گرفتنش حرام است اما نمی‌شود با تخیل گفت که روزه گرفتن ضرر دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا هر فردی باید مسائل بهداشتی را رعایت کرده و در فضاهای عمومی حضور نداشته باشد.

وی گفت: امیدوارم عالمانه و عاشقانه وارد ماه رمضان شد و با دعاهای مومنان این بیماری نیز ریشه کن شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر