logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۵۷۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سخت ترین عذاب ها برای کسانی است که نسبت به نیازمندان بی تفاوت هستند/ شرکت در پویش کمک مومنانه مورد توجه باشد

سخت-ترین-عذاب-ها-برای-کسانی-است-که-نسبت-به-نیازمندان-بی-تفاوت-هستند-شرکت-در-پویش-کمک-مومنانه-مورد-توجه-باشد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان گفت: یکی از سخت ترین عذاب ها برای کسانی است که نسبت به نیاز های نیازمندان بی تفاوت اند.

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینکه طبق برنامه روز های جمعه به تاسی از دو خطبه نمازجمعه به مسئله تقوا می پردازیم، اظهار کرد: ریشه تقوا به معنای سپر، حافظ و مانع است.

وی بیان کرد: تقوا یعنی حالتی در انسان ایجاد شود و یا انسان آگاهانه حالتی در خود ایجاد کند که به گناه آلوده نشود و در مقابل گناه و معصیت مصونیت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه گاهی اوقات انجام کار خلاف برای انسان تبدیل به یک عادت می شود، ابراز کرد: تقوا یعنی انسان عادت کند که سراغ خطا و گناه و آنچه که به دین و ایمان اخلاق رفتار او ضرر می زند نرود و تقوا برای او ملکه نفسانی باشد.

وی با بیان اینکه تقوا را می توان این گونه معنی کرد که فرد متقی خویشتن دار، خود کنترل، و خود نگه دار است، عنوان کرد: قرآن در خصوص تقوا به ما توصیه می کند هر مقدار که می توانید تقوای الهی را پیشه کنید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه هر مقدار که می توانید تقوا الهی را پیشه کنید یعنی از همان قدم اول شروع کنید و کسی هم انتظار نداشته باشد که در همان قدم اول به اوج تقوا برسد، افزود: البته استثنائاتی هم وجود دارد مانند افرادی که زود تر درس خود را نسبت به دیگران تمام می کند افرادی هم وجود داردن که مراحل تقوا را زود تر طی می کنند.

وی با اشاره به عادت شدن برخی از رفتار های بد در انسان، خاطر نشان کرد: رفتار های خوب هم برای افرادی که آن رفتار های خوب را انجام دهند عادت و ملکه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با گریز به فتح مکه توسط پیامبر اسلام (ص) بدون خون و خون ریزی که یک مدیریت فوق العاده ای در تاریخ اسلام است، ابراز کرد: زمانی که مکه فتح شد پیام اکرم (ص) مردم را بخشید و ایستاد برای مردم خطبه خواند.

وی خاطرنشان کرد: اما صادق (ع) در خصوص خطبه ایراد شده توسط پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: رسول الله در این خطبه اول حمد خداوند را به جای آورند بعد فرمودند: مردم مطالبی را می گویم که هم برای شما است و هم شما به افرادی که نیستند برسانید، پیام آن روز خطبه پیامبر اکرم (ص) هم خطاب به مردم آن روز  بود و هم برای تمامی مردمی که در طول تاریخ آمده و می آیند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: پیامبر اسلام در آن خطبه فرمودند: شما وقتی در برابر دین تسلیم شدید و آیین مقدس اسلام را پذیرفتید دیگر آن تکبر و تفاخر جاهلیت باید کنار گذارید و توجه داشته باشید پدر تمامی مردم حضرت آدم است و پایه خلقت حضرت آدم  از گل، بدانید بهترین شما نزد خدا با تقوا ترین و خدا ترس ترین شما است.

وی با اشاره به بیانات رهبری در روز نیمه شعبان، افزود: در بیانات روز نیمه شعبان رهبری یکی از محور های اساسی آن سخنرانی مختص همه مردم بود و ایشان فرمودند در این شرایط کرونایی جامعه خوب است مردم و مومنین دنبال مواسات و همدلی و کمک مومنانه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پایه این توصیه هم دینی و هم عقلی است، ابراز کرد: امروز برخی از افراد حدود دو ماه است که دچار مشکلات مالی هستند که کارگران فصلی، روز مزد، دستفروشان از این دسته افراد هستند.

وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب، تصریح کرد: هر کس برای برآوردن نیاز برادر دینی خود تلاش کند مثل کسی است که در در مکه مکرمه در بین صفا و مروه سعی می کند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: کسی که برای برآوردن حاجت برادر دینی خود در تلاش است مانند کسی است که در راه خدا و در خدمت پیامبر اسلام (ص) و در جنگ بدر و جنک احد در محضر پیامبر و در برابر دشمنان شمشیر زده و به خون خود غلتیده است.

وی با بیان اینکه این کار در جامعه باعث نزدیک شدن دل ها به هم و ایجاد انس، الفت و محبت نسبت به هم می شود، افزود: جنگ احد اولین  جنگ پیامبر و جنگ بدر در مدینه و نزد پیامبر اتفاق افتاده است، کسی که امروز نیاز برادر دینی خود را برآورده می کند به ثوابی به میزان حضور در این جنگ ها می برد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پویش کمک های مومنانه که در استان زنجان شکل گرفته است عنوان کرد: یکی از بزرگترین عذاب هایی که خداوند به بندگان خود می هد برای کسانی است که به حقوق نیازمندان جامعه بی اعتنا هستند و احتیاجات نیازمندان را در  جامعه را سبک می شمارند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می فرماید: کسی که به حقوق نیازمندان جامعه بی تفاوت باشد خودش رابرای عذاب الهی آماده کند، افزود: امام صادق (ع) می فرماید: شیعیان ما را با دو ویژگی سخاوت و بخشش بشناسید.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه سخاوت آن است که شما که قدرت و توانایی دارید قبل از این که کسی از شما چیزی بخواهد اقدام کنید، خاطر نشان کرد: همسایگان، بستگان، هم شهری ها، هم استانی ها، هم کلاسی  و... جزو برادران دینی هستند و باید به این ها افرادی نیازمندند بخش کرد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در جامعه، ابراز کرد: اکنون که با مشکل مواجه شدیم و آنهایی که از سلامت برخوردارند تازه متوجه می شوند که چرا تا دیروز به ما می گفتند بزرگترین نعمت در جامعه امنیت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ما خیلی چیز های می خواهیم که داشته باشیم اما نداریم اما وقتی به داشته های خودمان نگاه می کنیم، می بینیم که داشته های زیادی را داریم افزود: یکی از داشته های ما این است که درخانه نشسته ایم و روی تخت بیمارستان نیستیم و راحت نفس می کشیم.

وی در دعایی عنوان کرد: انشالله خداوند تبارک و تعالی به ما کمک کند تا به ندای رهبری لبیک بگوییم در پویش کمک مومنانه شرکت کنیم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر