logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

دولت آمریکا به سمت تعطیلی می‌رود

دولت-آمریکا-به-سمت-تعطیلی-می‌رود

شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد: زمان برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا در حال از دست رفتن است، چرا که دولت ترامپ با مشکل نبود پول برای اداره دولت فدرال مواجه است.

به گزارش موج رسا; شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد: زمان برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا در حال از دست رفتن است، چرا که دولت ترامپ با مشکل نبود پول برای اداره دولت فدرال مواجه است.

سی ان ان گزارش داد: چنانچه تا نیمه شب جمعه 28 آوریل (هشتم اردیبهشت ماه) کنگره آمریکا نتواند لایحه تخصیص بودجه ادارات دولتی را به تصویب برساند، آنگاه دولت آمریکا به حالت نیمه تعطیل در خواهد آمد.

سی ان ان افزود: دمکرات ها اعلام کرده اند که دراین لایحه خواهان لحاظ شدن بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک نیستند و درصورت وجود تخصیص این بودجه به آن رای نخواهند داد.

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: جمهوریخواهان نیز اعلام کرده اند که اولویت آنها تصویب این لایحه برای گریز از تعطیل شدن دولت فدارال است تا دولت بتواند به کار خود ادامه دهد.

خبرنگاری سی ان ان از کاخ سفید گزارش داد: دولت ترامپ در نظر دارد تا دراین لایحه بودجه هایی برای استخدام بیشتر ماموران مهاجرتی و ساخت دیوار مرزی با مکزیک را لحاظ کند.

سی ان ان افزود: دمکرات ها نیز اعلام کرده اند که خواهان تخصیص بودجه برای این دو موضوع نیستند و مخالف هردو آنها می باشند، اکنون پرسش این است که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حاضر به امضای چنین لایحه ای برای ارسال به کنگره است؟

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: 'جان کلی' (John Kelly) وزیر امنیت داخلی آمریکا درمصاحبه ای به این شبکه خبری دراین مورد گفت که شخص رئیس جمهوری دراین زمینه مصر است.

سی ان ان در ادامه افزود: دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که وی خواهان (ساخت) دیوار مرزی (با مکزیک ) است، چرا که کارزار انتخاباتی وی مبتنی بر آن بوده ، اما زمانی که از وی پرسیده شد که آیا حاضر است لایحه ای را امضا کند که شامل اختصاص چنین بودجه ای نباشد؛ گفته است : 'دقیقا نمی دانم.'

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: جمهوریخواهان در تلاش هستند تا در روزهای باقی مانده و پیش از تعطیل شدن دولت، درکنگره بر سر این موضوع به اجماع دست یابند.

به گزارش ایرنا، پیشتر و درمورخ 23 اسفندماه 1395 دمکرات ها تهدید کرده بودند که درصورت لحاظ شدن تامین بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک در لایحه جدید مالی، دولت آمریکا را به تعطیلی می کشانند.

'چاک شومر' رهبر اقلیت دمکرات در سنای آمریکا در آن تاریخ هشدار داده بود که دمکرات ها به لایحه بودجه دولت ( که تنها دربرگیرنده نهادها و برنامه های دولتی بوده) ، چنانچه شامل بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک باشد رای نخواهند داد و افزوده بود اصرار بر گنجاندن چنین بودجه ای در این لایحه امری نامناسب بوده و جمهوریخواهان باید از تعطیل شدن دولت فدرال در صورت رای ندادن به این لایحه اجتناب ورزند.

با تصویب نشدن لایحه بودجه دولت فدرال در کنگره این کشور، نهادهای دولتی آمریکا امکان ادامه فعالیت و ارائه خدمات را نخواهند داشت که به اصطلاح به آن تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا گفته می شود. این امر در اکتبر 2013میلادی ( مهر 1392) دردولت باراک اوباما برسر کشمکش های سیاسی بین کاخ سفید و جمهوریخواهان حاکم بر مجلس نمایندگان، رخ داد و نهادهای دولت فدرال را به مدت شانزده روز به تعطیلی کشاند.

مرز مشترک بین مکزیک و آمریکا سه هزار و 201 کیلومتر است و بر اساس گزارش نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت'، هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ وعده ساخت آن را داده است، 21میلیارد و 600 میلیون دلار برآورده شده که سهم هر خانواده آمریکایی برای احداث چنین دیواری 170 دلار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر