logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۲۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت الله حسینی زنجانی:

عدالت اجتماعی یکی از مسائل مهم در حکومت امام علی (ع) بود

عدالت-اجتماعی-یکی-از-مسائل-مهم-در-حکومت-امام-علی-(ع)-بود

آیت الله حسینی زنجانی با اشاره به شیوه حکومتداری امام علی (ع) گفت: عدالت اجتماعی یکی از مسائل مهم در حکومت امام علی (ع) بود.

آیت الله سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ولادت با سعات امام علی (ع)، اظهار کرد: در مکتب توحیدی اعمال و رفتاری که از امام علی (ع) برای ما به جای مانده است بهترین راهنمایی است که عبودیت را در وجود خود تحقق ببخشیم و در مسیری حرکت کنیم که مقصد آن توحید باشد.

وی با اشاره به عظمت شخصیت امیر المومنین (ع)، ابراز کرد: افرادی که از دور به امام علی (ع) نگاه می کنند اقرار می کنند که متحیر هستیم که مگر انسانی پیدا می شود که صفات اضداد را داشته باشد؟

آیت الله حسینی زنجانی با بیان اینکه کسانی که اهل تعبد و تهجد است معمولا در اجتماع دخالت می کنند و مشغول عبادت هستند، تصریح کرد: امام علی (ع) شب ها را مشغول عبادت بودند و روز ها در راستای گسترده کردن عدالت اجتماعی فعالیت های عظیم می کردند.

وی با بیان اینکه انسانیت با امام علی (ع) متولد شده است، عنوان کرد: آن طوری که تاریخ نشان می دهد امام علی (ع) یک شخصیت بی نظیر است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسیحیانی که معترف هستد که امام علی (ع) صدای عدالت در جهان بوده است، ادامه داد: جرجرداق مسیحی اهل لبنان در 6 جلد ابعاد گوناگون شخصیت امام علی (ع) را به خوبی ترسیم کرده است.

استاد حوزه با بیان اینکه آنچه امام علی (ع) در حکومت خود به آن تاکید داشت عدالت اجتماعی بود، ابراز کرد: عدات اجتماعی و مخصوصا حکومت هایی که به نام حکومت الله تشکیل شده است اگر عدالت اجتماعی در آن حکومت نباشد نتیجه بخش نخواهد بود و به آن نتیجه نهایی نمی رسد.

وی با اشاره به احادیث امام صادق (ع)، تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرمایند توحید و عدل اساس و پایه دین هستند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه اصل و اساس حکومتی که مد نظر امام علی (ع) رسول اکرم (ص) بود اگر در آن عدالت اجتماعی نباشد جنبه و سبقه الهی نخواهد داشت، عنوان کرد: در حکومت هایی که جنبه و سبقه الهی نداشته باشند آسایش حقیقی مردم محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و افرادی که بنیان گذار انقلاب اسلامی بودند بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند، ادامه داد: شهید مطهری تاکید بسیار زیادی در راستای عدالت اجتماعی داشت.

این عالم دینی با بیان اینکه امام علی (ع) از نظر حکومتی یک شخصیت دادگر بود و در جامعه به دنبال گسترش عدالت است، خاطر نشان کرد: اطرافیان امام علی (ع) این عدالت امام را نتوانستند هضم کنند و امام را به شهادت رساندند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر