logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۵۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

پایان انحصارطلبی گوگل در مقابل یاندکس روسی

پایان-انحصارطلبی-گوگل-در-مقابل-یاندکس-روسی-

سرانجام گوگل در برابر کمپانی یاندکس کوتاه آمد و قرار شد با نصب برنامه‌ای روی اندروید امکان رقابت برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های روسی نیز فراهم شود.

به گزارش موج رسا; دو سال پیش بود که بزرگترین موتور جست‌وجوگر روسیه یعنی یاندکس از گوگل به دلیل رعایت نکردن قوانین رقابت رسماً شکایت کرد. اتهام این کمپانی روسی به گوگل این بود که گوگل محدودیت‌های خاصی را روی سیستم‌عامل اندروید اعمال کرده و از آنجاییکه اندروید محبوبیت زیادی در بین کاربران روسی دارد امکان رقابت را از فروشندگان روسی گرفته است.

قضیه از این قرار بود که تولیدکنندگان محصولات و اپلیکیشن‌ها موظف بودند تنها آن دسته از خدمات گوگل را که مبتنی بر گوگل‌پلی بود به عنوان پیش‌فرض روی سیستم خود نصب کنند؛ این در حالی بود که گوگل ادعا داشت اندروید یک سیستم‌عامل باز است. اکنون پس از گذشت دو سال از شکایت یاندکس، ظاهراً گوگل شکست را پذیرفته و ملزم به پرداخت غرامت به کمپانی روسی شده است.
 
قرار است گوگل در روسیه برنامه‌ای به اندروید اضافه کند که کاربران برنامه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنند و اپلیکیشن‌های گوگل یا اپلیکیشن‌های روسی را روی سیستم‌های خود نصب کنند. موتور جست‌وجوگر یاندکس از سال 1997 کار خود را آغاز کرد و امروز توانسته به موفقیت‌های زیادی دست یابد به طوری که در حال حاضر 64 درصد کل بازار جست‌وجوی اینترنتی را در روسیه در اختیار دارد. 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر