logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۴۷۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان زنجان:

حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت و الگو ولایت پذیری است

حضرت-زهرا(س)-اولین-مدافع-ولایت-و-الگو-ولایت-پذیری-است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت و الگو ولایت پذیری است.

حجت الاسلام حمید رفیعی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مقام و شخصیت حضرت زهرا(س) در مراجعه به قرآن و روایات اسلامی، اظهار کرد: تعاریفی که در قرآن و روایات در خصوص حضرت زهرا(س) وجود دارد در هیچ یک از ائمه هدا نیست و این تعاریف باعث روشن شدن مقام حضرت زهرا(س) برای ما است.

وی با بیان اینکه در عالم خلقت حضرت زهرا(س) جایگاهی دارد که ما انسان ها نمی توانیم جایگاه ایشان را درک کنیم، ابراز کرد: در قرآن هیچ سوره کاملی در شان پیامبر اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) نازل نشده است در حالی که یک سوره کامل در شان صدیقه کبری(س) نازل شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به احادیث امام صادق (ع)، تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرمایند: حضرت فاطمه (س) از آن جهت فاطمه نامیده شده است که همه مخلوقات از شناخت و معرفت کامل او عاجز هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) تعاریف مختلفی از حضرت زهرا (س) دارند، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) در خصوص حضرت زهرا (س) می فرماید ایشان حسن مطلق هستند.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: اگر حلم در صورت یک انسان ظاهر شود امام علی (ع) نمونه بارز آن است، اگر فضل و بخشش در صورت انسان مجسم شود امام حسن (ع) نمونه بارز آن است ، اگر حیا که تمام دین است در صورت انسان ظاهر شود، می شود امام حسین (ع)، اگر خود خوبی را در یک انسان متصور شویم می شود حضرت زهرا (س) و مقام ایشان بلکه از این بالاتر است و دختر از هر جهت، ریشه و شرافت و کرم بهترین اهل زمین است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) ولایت مداری است، ادامه داد: اگر تاریخ ولایت مداری، ولایت پذیری و دفاع از ولایت را مرور کنیم نخستین کسی به چشم می خورد و همه وامدار رشادت های او هستند حضرت زهرا (س) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به اینکه بعضی ها جمع شدند تا علی (ع) را انکار کنند ولی حضرت زهرا(س) به عنوان دختر پیامبر از ولایت دفاع کرد، خاطر نشان کرد: اوج ولایمتداری حضرت زهرا بعد از سقیفه بود.

وی با اشاره به همراهی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت امیرمومنان، افزود: حضرت زهرا (س) اولین شهیده راه ولایت است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: این معصوم می فرماید: ما اهل بیت، حجت خدا بر شما هستیم و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر اهل بیت است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر