logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش تصویری/

تکله قوز گنجینه فرهنگ/تصاویر

تکله-قوز-گنجینه-فرهنگ-تصاویر

روستای مرزنشین «تکله قوز» یکی از روستاهای توابع شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است و برادران اهل تسنن در این روستای بکر، زیبا و سرسبز، همچنان آداب، رسوم و فرهنگ خود را حفظ کرده اند. برای رسیدن به این روستای ۲۵۰ خانواری باید جاده صعب العبوری را طی کنید و در نهایت با چشم انداز زیبای خانه های پلکانی و مکانی خوش آب و هوا و مردم مهمان نواز و خونگرم آن روبرو می شوید.

به گزارش موج رسا; روستای مرزنشین «تکله قوز» یکی از روستاهای توابع شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی است و برادران اهل تسنن در این روستای بکر، زیبا و سرسبز، همچنان آداب، رسوم و فرهنگ خود را حفظ کرده اند. برای رسیدن به این روستای ۲۵۰ خانواری باید جاده صعب العبوری را طی کنید و در نهایت با چشم انداز زیبای خانه های پلکانی و مکانی خوش آب و هوا و مردم مهمان نواز و خونگرم آن روبرو می شوید.

این منظقه دارای صنایع دستی بسیار غنی از جمله فرش دوروی ابریشمی، فرش تک رو، سوزن دوزی ، خورجین بافی ، نمد و ... است و اهالی آن از طریق دامداری، کشاورزی و صنایع دستی امرار معاش می کنند. لباس های رنگارنگ و سنتی و برگزاری مراسم مختلف از جمله عروسی با سنت دیرینه نشان از فرهنگ غنی در روستای «تکله قوز» و حفظ آن دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر